آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر » خبر مهم » گردشگری
کد خبر : 1752
پنجشنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

لرستان، جواهری است که باید دوباره کشف شود

سفیر جمهوری چک که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان به این استان سفر کرده بود، در دیدار با فعالان اقتصادی لرستان گفت: لرستان سرزمین ثروتمندی است و زیرساخت‌های حیاتی در آن فراهم است.

به گزارش وارک نیوز “سوات پلوک چومبا” با اشاره به موقعیت کشورش در قلب اروپا اظهار داشت: جمهوری چک ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد، اما ما خودمان را کشور کوچکی نمی‌دانیم.
وی در مورد دلیل سفرش به لرستان بیان داشت: هدف ما از این سفر آشنایی با ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور و از جمله لرستان است.
“چومبا” کشور را کشوری بسیار پیشرفته از حیث صنعت معرفی نمود و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر جمهوری چک در زمینه‌ی تولید ماشین‌آلات صنعتی، معدنی و تولید بلور و شیشه بسیار شناخته شده است.
سفیر جمهوری چک با اشاره به حضور خودروسازان معتبری چون پژو، هیوندای و تویوتا در کشور عنوان داشت: در سال یک میلیون خودرو در چک تولید می‌شود.
“سوات پلوک چومبا” گفت: در برخی از حوزه‌ها مانند کشاورزی که لرستان قابلیت دارد ما هم توانایی‌هایی داریم؛ از جمله در زمینه‌ی تولید ماشین‌آلاتی چون تراکتور و سایر ماشین‌آلات مورد نیاز این حیطه.
وی بیان داشت: همچنین در حوزه‌ی تولید و بسته‌بندی مواد غذایی از جمله تولید گوشت و فراورده‌های گوشتی و شیر نیز جمهوری چک قابلیت‌های قابل توجهی دارد.
“چومبا” گفت: جمهوری چک در زمینه‌ی صنایع داروسازی، یک شرکت بزرگ و شناخته شده دارد که به دنبال بازار برای عرضه‌ی محصولاتش می‌باشد؛ همچنین شرکت‌های کوچک و متوسط دیگری در زمینه تولید داروهای دامی و انسانی فعالیت دارند که آن‌ها می‌توانند با شرکت‌های شما تعامل و همکاری داشته باشند.
سفیر جمهوری چک با بیان اینکه سرمایه‌گذاران چک می‌توانند در همه‌ی این حوزه‌ها می‌توانند تعامل و همکاری داشته باشند، تصریح کرد: آب و هوای مساعد لرستان می‌تواند زمینه‌ی حضور گردشگرانی چکی را فراهم نماید؛ البته بستگی به همت شما و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی زیرساخت‌های استان دارد.
“سوات پلوک چومبا” با بیان اینکه همه‌ی زیرساخت‌ها حیاتی از جمله هوا و زمین مساعد در استان لرستان وجود دارد، عنوان داشت: لرستان جواهری است که باید دوباره کشف شود و در این خصوص فقط کافی است درها را به روی سرمایه‌گذاران باز کنید.
خبر از کرمرضا تاج مهر