آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 17398
سه شنبه - ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

عایدی 70 میلیاردی صنایع دستی برای اقتصاد لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از فروش سالانه 70 میلیارد ریال صنایع دستی در استان خبر داد.

عایدی 70 میلیاردی صنایع دستی برای اقتصاد لرستان

به گزارش وارک نیوز، سید امین قاسمی  گفت: یک بازارچه بزرگ در مرکز استان و چند بازارچه موقت در دیگر شهرستانهای استان، به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان استان بدون واسطه و به صورت مستقیم در حال فعالیت می باشند.

قاسمی با اشاره به اینکه که در دو سال اخیر به علت وقوع سیل و شیوع ویروس کرونا فروش چندان چشم گیری در استان اتفاق نیفتاده است، گفت: به طور معمول فروش نوروزی و ایام گردشگری در فصل تابستان در سطح استان قریب به ۷۰ میلیارد ریال می باشد.

او میزان فروش صنایع دستی در نقاط مختلف استان را منوط به وضعیت اقتصادی و اجتماعی حاکم در محل دانست و افزود: بخش عمده ای از تولیدات عمده صنایع دستی روستایی و عشایری به صورت مشاغل خرد و خانگی است که بیشتر به صورت مصارف شخصی استفاده می شود و فقط مازاد آن بصورت مستقیم برای فروش عرضه می شود.

سید امین قاسمی اظهار داشت: در استان نمایشگاه و بازارچه دائمی تولید و عرضه محصولات صنایع دستی استان در محوطه فرهنگی-تاریخی باغ گلستان خرم آباد در مجاورت قلعه زیبا و تاریخی فلک الافلاک به عنوان نماد و تبلوری از سه گانه میراث فرهنگی-صنایع دستی و گردشگری پویا،‌ اولین بازارچه دائمی صنایع دستی استان محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با اشاره به تلاش های این اداره کل در‌ توسعه بازارچه های فروش بیان کرد: خوشبختانه به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان استان، 5 بازراچه در شهرستانهای بروجرد، الیگودرز، دورود و نورآباد با کمک بخش خصوص به صورت بازارچه های خودگردان و موقت بدون واسطه و یا به صورت مستقیم در حال فعالیت می باشند.