آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 1739
چهارشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

بهبود قابل توجه فضای کسب و کار در لرستان

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از بهبود قابل توجه فضای کسب و کار در لرستان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش مربوط به پایش ملی محیط کسب و کار ایران(پاییز ۹۵) که اخیرا منتشر گردیده، شاخص استانی محیط کسب و کار در لرستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور بهبود قابل توجهی داشته است.

به گزارش وارک نیوز به نقل از روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: خوشبختانه از حیث شاخص‌های کسب و کار رتبه‌ی استان لرستان به ۱۶ ارتقاء یافته است.
وی افزود: این گزارش اولین گزارش مفصلی است که بر اساس تکلیف ماده ۴ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و به منظور اطلاع سیاست‌گذاران از وضعیت محیط کسب و کار در کشور ارائه گردیده که به صورت سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها، و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و منتشر شده است.
سلاح‌ورزی تصریح کرد: نتایج ارزیابی طرح پایش نشان می‌دهد که از منظر وضعیت مولفه‌های محیط کسب و کار، استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، کردستان و ایلام دارای محیط کسب و کار نامساعدتر و استان‌های مازندران، تهران و گیلان دارای محیط کسب و کار مساعدتری نسبت به سایر استان‌ها بوده‌اند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان بیان داشت: خوشبختانه استان لرستان نسبت به سال ۹۲ با ۱۲ پله ارتقاء، به رتبه‌ی ۱۶ رسیده است.
حسین سلاح‌ورزی خاطرنشان ساخت: این موضوع اتفاق بسیار میمون، ارزشمند و قابل تقدیری است که حتما در جذب سرمایه‌گذاری نقش موثری خواهد داشت که از این حیث باید از تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار لرستان در راستای بهبود فضای کسب و کار قدردانی نمود.