آخرین اخبار » اخبار » خبر مهم » سلامت
کد خبر : 1736
چهارشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

واردات دارو ۲۵ درصد کاهش یافته است

واردات دارو ۲۵ درصد کاهش یافته است

به گزارش وارک نیوز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور در سیزدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاههای کنترل غذا و داروی سراسر کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه برگزاری همایش را در خرم آباد به فال نیک گرفت.

 
دکتر دیناروند با تأکید بر اهمیت وظایف سازمان غذا و دارو گفت: اهمیت برنامه های سازمان غذا و دارو زمانی برای ما روشن می شود که انعکاس آن را از بیرون کار می بینیم.

 

 

وی ادامه داد: برای نمونه اتفاقاتی که در سال ۱۳۹۲ در مورد ماده غذایی برنج رخ داد و خبر آلودگی این ماده به فلزات سنگین منتشر شد موج نارضایتی و عدم اعتماد را در بین مردم ایجاد کرد و ما با نظارت و کنترل ویژه ی برنج های وارداتی موضوع را به خوبی کنترل کردیم.

 

 

دکتر دیناروند ادامه داد: پس از این موضوع و نظارت های صورت گرفته ما پس از مدت کوتاهی شاهد بودیم که حتی یک مورد آلودگی وجود نداشت که این مصداقی از اهمیت برنامه های سازمان است.

 

 

وی گفت: این سرمایه اجتماعی که همان آسودگی خیال و اطمینان از سلامت مواد غذایی است به آسانی به دست نیامده است و نتیجه ی تلاش های کلیه ی دست اندرکاران سازمان غذا و دارو است که جای تقدیر دارد.

 

 

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه عنوان کرد: البته در مسیر این کار مشکلات و موانع زیادی وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد.

 

 

وی افزود: سلامت مردم و جامعه اولویت اصلی و هدف ماست و در این راه با هر مانعی مقابله خواهیم کرد.

 

 

دکتر دیناروند خاطر نشان کرد: این که ما می توانیم با موانع مقابله کنیم نتیجه ی اعتماد ما به کارشناسان و پرسنل مان می باشد.

 

 
مشاور وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از مسیر رو به پیشرفتی که در راه پیشبرد برنامه های سازمان غذا و دارو به وجود آمده است ابراز خرسندی کرد و گفت: این موضوع هیچ گاه میسر نمی شد مگر با تلاش و زحمات کارشناسان سازمان غذا و دارو که جای تقدیر دارد.

 

 

وی همچنین به پیشرفت های برنامه های پیشگیری سازمان اشاره کرد و گفت: این که همه فکر می کنند ما فقط در حوزه درمان فعالیت کرده ایم اشتباه است و رشد ما در برنامه های پیشگیری چشمگیر بوده است و انصافا دستاوردی عظیم است.

 

 

دکتر دیناروند همچنین گفت: صنعت غذا در راه برنامه های پیشگیری که در دنیا جزو بهترین ها بوده است همکاری خوبی با وزارت داشته اند که مایه ی مباهات است.

 

 

وی ابراز داشت: من خوشحالم که همه ی ما در این دستاوردها نقش داشته ایم و امیدوارم تداوم داشته باشد. دکتر دیناروند همچنین به دستاوردهای بهداشت و درمان در لرستان اشاره کرد و گفت: اگر استان لرستان را با چند سال گذشته اش مقایسه کنیم می بینیم که پیشرفت خوبی را داشته است که ان شاالله همچنان تداوم داشته باشد.
این مسئول ابراز داشت: ۵ هزار و ۵۰۰ تن برنج در لرستان توقیف شده و با این شرایط یک گرم برنجی که سازمان غذا دارو ممنوع المصرف اعلام کرده از انبارها بیرون نیامده و ۱۰ها هزار تن برنج این چنینی داشتیم.

 

وی عنوان کرد: واردات پالم در ۳ سال گذشته نسبت به ۳ سال قبل‌تر ۱ میلیون تن کاهش پیدا کرده است که فشارهای زیادی برای جلوگیری از این تصمیم‌ها وارد شد.

 

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: حل بحران دارو شاید کار خیلی سختی نبود اگر درهای واردات باز می‌شد اما با بحران دارو را با کاهش واردات انجام دادیم به‌گونه‌ای که واردات دارویی ۲۵ درصد کم شده است.