آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » تازه ترین اخبار » گردشگری
کد خبر : 16843
یکشنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

اعزام تیم تخصصی بررسی آسیبهای قلعه فلک الافلاک به لرستان

از اعزام تیم تخصصی بررسی آسیب های قلعه فلک الافلاک به لرستان پس از وقع زلزله و وارد شدن خسارت به این بنای ارزشمند خبر داد.

اعزام تیم تخصصی بررسی آسیبهای قلعه فلک الافلاک به لرستان
به گزارش وارک نیوز، سید امین قاسمی در خصوص استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک بیان داشت: با توجه به قدمت این قلعه تاریخی از دیرباز ترک هایی در سازه این بنا وجود داشت که در جریان زلزله اخیر عمق بیشتری پیدا کرده و اکنون با یک تیم بررسی با تکنولوژی های جدید و خارجی برای مرمت های اصولی وارد قرارداد شده ایم.

 که ظرف مدت کوتاهی تا دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در لرستان حضور پیدا خواهند کرد.

سید امین قاسمی با بیان که این تیم کارشناسی فردا دوشنبه 22 اردیبهشت وارد لرستان خواهد شد افزود: تیم مذکور با استفاده از مصالح، تکنولوژی خارجی و بست و بند ضروری هر چه سریعتر ترک های حاصل شده را ترمیم و استحکام بنای سازه قلعه را تجدید خواهند کرد.

او با اشاره به رانش تپه قلعه فلک الافلاک بر اثر حادثه سیلاب فروردین ماه ۹۸ اذعان داشت: همزمان با توجه به بحث استحکام سازی بنای ارزشمند این سازه، موضوع رانش تپه ای که قلعه بر آن استوار است نیز در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته و مشاورینی از دانشگاه صنعتی شریف،کار تحقیقات و مطالعه رانش تپه در بحث استحکام سازی را بر عهده دارند.

قاسمی اضافه کرد: این مطالعات بصورت همزمان حداکثر تا پایان تیرماه تکمیل و در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار خواهد گرفت تا بحث استحکام بخشی قلعه تاریخی فرهنگی فلک الافلاک را بصورت کلی انجام دهیم.