آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 1651
پنجشنبه - ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

تعامل صنعت و دانشگاه برای پیشرفت هر دو نهاد ضروری است/مطلوب نبودن خروجی آموزش دانشگاهی

تعامل صنعت و دانشگاه برای پیشرفت هر دو نهاد ضروری است

به گزارش وارک نیوز محمدرضا صفی‌خانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان که در این همایش سخن می‌گفت، از برگزارکنندگان این اجلاس قدردانی کرد و ادامه داد: خرسندم خروجی زحمات‌مان را در این جلسه می‌بینم.
وی از امضای چندین تفاهم‌نامه همکاری در حاشیه‌ی پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت: برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر و پیشرفت همه‌جانبه به ارتباط دانشگاه و صنعت نیاز داریم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، تعامل صنعت و دانشگاه را برای پیشرفت هر دو نهاد ضروری دانست و بیان داشت: اگر تعاملات سازنده بین این دو صورت نگیرد، صنعت پویا و فعالی نخواهیم داشت.
صفی‌خانی با انتقاد از این‌که خروجی آموزش دانشگاهی مطلوب نبوده است، خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته با به روز کردن کمپانی‌های خود به وسیله دانش و تخصص دانشگاهی به تولید و جایگاه مطلوبی در بازار جهانی دست یافته‌اند.
وی به ضرورت بومی‌سازی در استان اشاره و تأکید کرد: بایستی شرکت‌ها دانش‌بنیان شوند که به واسطه آن نه تنها از قیمت تمام‌شده تولیدات کاسته خواهد شد، که بهره‌وری را نیز ارتقاء می‌دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، ایجاد واحدهای آرندی در واحدهای صنعتی استان را یک ضرورت عنوان کرد و بیان داشت: بدین منظور سال گذشته با برگزاری کلاس‌های آموزشی توانستیم ۸ پروانه آرندی صادر کنیم.
صفی‌خانی با اعلام این خبر که مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی با هدف تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است، یادآور شد: اگر مراکز رشد بر اساس چارچوب خود عمل کنند، قطعا به تعامل صنعت و دانشگاه کمک خواهند کرد. این مراکز به تجاری‌سازی ایده‌های واحدهای دانشگاهی کمک شایانی می‌کنند.
خبر از کرمرضا تاج مهر