آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 1649
پنجشنبه - ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

امضا ۲۲ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه همکاری در همایش فرصت های سرمایه گذاری لرستان

امضا ۲۲ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه همکاری در همایش فرصت های سرمایه گذاری لرستان

به گزارش وارک نیوز استاندار لرستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: با برگزاری این همایش بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه از سوی سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای پیشرفت و توسعه لرستان امضا شد.

 

بازوند بر لزوم اجرایی شدن حداقل ۵۰ درصد از تفاهم نامه های امضاء شده تاکید کرد و گفت: برای این منظور باید یک دبیرخانه راه اندازی شود زیرا برای دستیابی به تولید و اشتغال راهی جدی در دستورکار قرار دادن سرمایه گذاری بخش خصوصی نداریم.

 

وی عنوان کرد: هیئت دولت طی دیروز دو مصوبه احداث شهرک صنعتی صادر کرد که یکی از آن ها مربوط به لرستان و دیگری مربوط به بندرعباس بود.

 

این مسئول اظهار کرد: پرداخت ۳۳۳ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به ۴۷ هزار نفر در لرستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اقدام کار بی سابقه ای بود چرا که رد سال ۹۴ تنها ۷۲ میلیارد تومان وام ازدواج در استان پرداخت شد و در حال حاضر ۱۱ هزار نفر در لرستان در نوبت دریافت وام ازدواج هستند.

 

 

بازوند با اشاره به اینکه وزارت نفت امسال حدود ۴ میلیون تن قیر رایگان در اختیار دستگاه ها قرار می دهد، عنوان کرد: از این میزان ۱۳ درصد برای وزات جهاد کشاورزی، ۵۴ درصد برای وزارت راه، ۱۷ درصد برای بنیاد مسکن، ۱۳ درصد برای شهرداری ها و ۳ درصد مربوط به نوسازی مدارس است لذا دستگاه های اجرایی استان باید سعی کنند سهم استان را از این میزان دریافت کنند.