آخرین اخبار » خبر مهم » سلامت
کد خبر : 1639
چهارشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

آغاز کلنگ زنی ۱۲ پروژه بهداشتی درمانی در شهرستان رومشکان

مراسم کلنگ زنی پروژه های بهداشتی، درمانی شهرستان رومشکان با حضور دکتر ملکشاهی نماینده مردم شهرستان کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ٬ مهندس بازوند استاندار لرستان ٬ حجت الاسلام والمسلمین جمیاری امام جمعه رومشکان ٬ درمنان فرماندار این شهرستان٬ دکتر ساکی رئیس دانشگاه ٬ نادر همتی قائم مقام ریاست دانشگاه در امور مشارکتهای مردمی و خیرین حوزه سلامت ٬ دکتر بازوند رئیس شبکه و جمعی از مدیران و مسئولین این شبکه برگزار شد .

 

به گزارش وارک نیوز در این آیین کلنگ زنی ٬ عملیات اجرایی ۱۲ پروژه به متراژ ۵۲۰۰ متر مربع و بالغ بر ۷ میلیاردتومان با دستان مسئولین استایی آغاز شد.

 

 

دکتر ساکی با بیان اینکه گام های بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان استان برداشته شده است، گفت: آغاز عملیات ساخت ۲۳۴ پروژه در استان که از این تعداد ۱۲ پروژه شامل این شهرستان شده٬ گامی است بسیار بزرگ در حوزه بهداشت و درمان که بخشی از مشکلات و موانع سر راه ارائه خدمات در حوزه سلامت را مرتفع می کند.

 

 

وی ادامه داد : با عنایاتی که وزیر بهداشت داشته ما با کمک استاندار و خیرین استارت این کار زده شده و امیدواریم تا پایان سال٬ ۸۰ درصد این پروژه ها را تکمیل کنیم.

 

 

در ادامه دکتر ملکشاهی با اشاره به اقدامات آبرسانی٬ گاز رسانی٬ برق رسانی و اقدامات بهداشتی درمانی به مردم شهرستان رومشکان گفت : در سال جدید استاندار به همراه دیگر مسئولین استان دو سفر به شهرستان رومشکان داشته اند و این بیانگر آن است که بطور جد پیگیر مطالبات مردم هستند وی با اشاره به حوزه سلامت بیان داشت: دکتر ساکی ریاست دانشگاه علوم پزشکی و آقای همتی قائم مقام ایشان در امور مشارکت های مردمی توجه ویژه ای به شهرستان رومشکان دارند که جای تقدیر و تشکر از آنان را به عنوان نماینده مردم دارم و امیدوارم بخش بستر درمان ٬ ساختمانش در اسرع وقت مشخص شود و به دنبال آن تجهیزاتش مهیا شود تا مردم منطقه در این خصوص دغدفه ای نداشته باشند.

 


در ادامه حجت الاسلام جمیاری امام جمعه شهرستان با بیان اینکه اهل ایمان دارای آرامشند، گفت : کسانی که اهل ایمانند قلبشان آرام است و یاد خداوند به آنان آرامش می دهد لذا در جامعه امروزی به خاطر اینکه ایمان افراد کمرنگ تر شده است ٬ آرامش کمتری دارند و به دنبال آن دچار برخی ار بیماری ها می شوند .

 
پس از سخنان امام جمعه مهندس بازوند با بیان این که دکتر ساکی همکاری خوبی با مجموعه استانداری دارد اظهار داشت : به خاطر این همکاریهای خوب و تلاش های بی نظیر دکتر ساکی و مجموعه علوم پزشکی از وی تشکر ویژه دارم.

 

 

 

وی با اشاره به برنامه تحول نظام سلامت ٬ گفت: تا قبل از این برنامه ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که الان به ۲۲۶۰ تخت بیمارستانی رسیده است یعنی ۶۷۰ تخت اضافه شده ودر کل ۴۲ درصد با اجرای برنامه تحول نظام سلامت ما افزایش تخت را داشته ایم و به ازای هر ۱۰۰۰ نفر به یک و نیم تخت رسیده و در افق سال ۱۴۰۴ سعی بر این است که به عدد دو برسیم و از میانگین کشوری بهتر شویم .

 

 

 

استاندار در ادامه سخنانش گفت: نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان با اجرای برنامه تحول از جیب دولت در حوزه بهداشت و درمان هزینه شده و سهم درمانی مردم در روستاها۵ درصد ودر شهر ۱۰ درصد هزینه ها بوده به طوری که بیماران بجز درد بیماری دغدغه ای دیگر نداشته اند.

 

 

وی در پایان سخنانش گفت: از دکتر ساکی می خواهم بحث درمان بستر را به جد پیگیری کنند و جدا از بحث بیمارستان ۶۴ تختخوابی رومشکان ٬ اقدامات اولیه را شروع کنند که دکتر ساکی بیان داشت این مرکز فعالیت خود را با ۱۰ تخت بطور شبانه روزی با حضور پزشک عمومی در حال ارائه خدمات به مردم شریف منطقه است و دیگر کارهای آن در دست بررسی است.