آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 1635
چهارشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

نزدیک به نیمی از معلمان کشور زیر خط فقر زندگی می کنند

نزدیک به نیمی از معلمان کشور زیر خط فقر زندگی می کنند

‏‎به گزارش وارک نیوز جعفر بدری در آیینی که به مناسبت بزرگداشت روز معلم در دانشگاه علمی کاربردی دادگستری برگزار شد، گفت: متاسفانه سطح زندگی و رفاه معلمان در کشور سال به سال، رو به کاهش بوده و تقریبا نیمی از آنان زیر خط فقر زندگی می کنند.

 
وی افزود:جاذبه های شغل معلمی برای جوانان جویای کار، کمتر شده و این برای جامعه علمی بسیار نامناسب است.

 

 

 

‏‎رییس شورای قضایی استان تصریح کرد: وضعیت به گونه ای پیش رفته که مدتها است بعضی ها از سر ناجاری، معلمی را به عنوان شغل دوم خود حساب می کنند.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی نظام آموزشی کشور، خصوصا معلمان درامرپیش برد آموزش، پرورش وفرهنگ سازی برای نسل آینده کشورباچالش های اساسی وموانع جدی روبرو خواهند شد.

 

 
بدری خاطرنشان کرد: معلمان در حقیقت، پدر معنوی شاگرد به حساب رفته و انتظار آن می رود با عزت، زندگی خود را سپری نمایند.

 

 
جعفر بدری اظهار داشت: معلمان درصورت وجود مشکل اقتصادی، قادر نخواهد بود فضای سالم ومنطقی را برای ایجادانگیزه لازم در بین دانش آموزان جهت فراگیری علم به وجودآورند.

 
رییس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: جامعه بشری مرهون تلاش وفداکاری زنان ومردانی است که درکسوت معلمی مسیرعلم و دانش را فروزان نگه داشته وچشم اندازهای تازه ای برروی انسان ها گشوده اند.

 

 
این مقام قضایی افزود: سروکارداشتن با دانش آموزان،خصوصا” در مناطق محروم و عشایری ازمرحله ابتدایی تا متوسطه ازدشوارترین وسنگین ترین مسئولیتهایی است که فقط معلمان باصداقت و انگیزه والای انسانی ، دینی و ملی از عهده آن،بر می آیند.

 

 
رییس کل دادگستری استان در پایان سخنان خود،با تاکید بر تامین نیازمندی های آموزشی و بهبودبخشیدن فضاهای آموزشی اظهار داشت:تلاش درجهت رفع کاستی و تامین نیازمندی های نظام آموزشی و قشرمعلم، مسئولیت قانونی دولتمردان بوده و در نظام آموزشی که معلمان در شرایط سخت و دشوار قراردارند، نمی توان انتظارمطلوب را داشت.

 

 

 

خبر از نصراله صیاد بیرانوند