آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 16212
سه شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

راهداری لرستان: مشکلات جاده‌های استان تا پایان شهریور ماه حل می شود

جاده خرم‌آباد به سمت بروجرد که یکی از مسیرهای پر رفت آمد کشور است، همیشه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده، اما اگر به تازگی از این مسیر عبور کرده باشید بدون شک شاهد هستید که در طول مسیر چاله‌ها بسیاری ایجادشده، همچنین کیفیت آسفالت این مسیر نیز بسیار کم شده است.

راهداری لرستان: مشکلات جاده‌های استان تا پایان شهریور ماه حل می شود

به گزارش وارک نیوز، لرستان به سبب موقعیت جغرافیایی خود همیشه مسیر ترانزیت کالا از بندرهای جنوب کشور به سمت تهران و استان‌های مرکزی کشور بوده است.

برای اینکه انتقال کالا از جنوب به شمال و مرکز کشور با سرعت و ایمنی مناسبی انجام شود، بایستی جاده‌های لرستان از ایمنی و کیفیت خوبی بهره‌مند باشند.

خوشبختانه به سبب همین موضوع معمولاً طرح‌های جاده‌ای بزرگی مانند آزادراه خرم‌آباد به پل زال و آزادراه جدید خرم‌آباد-بروجرد و اراک ساخته شده است.

جاده‌های لرستان به سبب این موقعیت جغرافیایی همیشه از ایمنی و کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود‌ند، اما با وقوع سیل ویرانگر فروردین‌ماه سال گذشته خسارت‌های جدی به مسیرهای مواصلاتی استان وارد شد.

برای نمونه جاده خرم‌آباد به سمت بروجرد که یکی از مسیرهای پر رفت آمد کشور است، همیشه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده، اما اگر به تازگی از این مسیر عبور کرده باشید بدون شک شاهد هستید که در طول مسیر چاله‌ها بسیاری ایجادشده، همچنین کیفیت آسفالت این مسیر نیز بسیار کم شده است.

 حتی در بعضی از نقاط این مسیر می‌توان کیفیت آسفالت را پایین‌تر از جاده‌های روستایی دانست و این یک سؤال است که چرا مسیر مواصلاتی جنوب به شمال کشور به این وضع افتاده است.

لازم به ذکر است که هر ساله شاهد هستیم در ایام مختلف شهرداری‌ها مسیرهای درون‌شهری را آسفالت‌ریزی می‌کنند و چرا سازمان راهداری لرستان اجازه داده که وضعیت پرترددترین مسیر استان به این وضعیت بیفتند.

تعمیر و آسفالت‌ریزی جاده خرم‌آباد- بروجرد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه وضعیت جاده خرم‌آباد–بروجرد طی یک سال گذشته وضع مناسبی ندارد، اظهار داشت: علت اصلی این موضوع وقوع سیل ویرانگر ۹۸ بوده که خسارت‌های بسیاری به این مسیر و سایر جاده‌های مواصلاتی استان وارد کرده است.

عارف امرایی افزود: پس از سیل ویرانگر سال گذشته راهداری لرستان تمام امکانات و تجهیزات خود را برای ساخت و تعمیر جاده و پل‌های مناطق سیل‌زده استان به کار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای آسفالت‌ریزی و تعمیر مسیرها بایستی شرایط جوی مساعد باشد، بیان کرد: همین موضوع باعث شد که عملیات آسفالت‌ریزی و تعمیر جاده خرم‌آباد –بروجرد در فصل زمستان انجام نشود.

امرایی تصریح کرد: در حال حاضر با چهار پیمانکار با مبلغ 40 میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم که مسیر مواصلاتی خرم‌آباد – بروجرد را تعمیر و آسفالت‌ریزی کنند.

۲۰ کیلومتر از جاده خرم‌آباد_ بروجرد تعمیر شده است

وی با عنوان کردن این موضوع که در حال حاضر نیز 20 کیلومتر از این مسیر تعمیر شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این 20 کیلومتر در بیش از 40 هزار مترمربع نیز در این مسیر لکه‌گیری هندسی صورت گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بر اثر سیل سال گذشته یک پل در این منطقه تخریب‌شده و برای ادامه تردد از مسیر روستایی به جای آن استفاده ‌شده و این مسیر ظرفیت تردد این حجم وسیله نقلیه را ندارد.

امرایی با بیان اینکه علاوه بر این مسیر عملیات اصلاح و ترمیم سایر مسیرهای مواصلات استان نیز در روزهای آینده آغاز می‌شود، اظهار داشت: تا پایان شهریورماه عملیات آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری اکثر جاده‌های اصلی استان به اتمام می‌رسد.

آسفالت‌ریزی مسیرهای مواصلاتی لرستان تا پایان شهریورماه

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان شهریور بیش از 20 کیلومتر از مسیر خرم‌آباد- بروجرد آسفالت‌ریزی می‌شود، همچنین در کل استان نیز شاهد آسفالت‌ریزی 250 کیلومتر هستیم که برای انجام این عملیات بیش از 130 میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

به نقل از قارس/

انتهای پیام/۸۵۰۱۶