آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 16185
سه شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶

شکل گیری زنجیره‌ کالایی محصولات کرونایی در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از شکل گیری زنجیره‌ کالایی محصولات کرونایی در این استان خبر داد.

شکل گیری زنجیره‌ کالایی محصولات کرونایی در لرستان

به گزارش وارک نیوز، محمدرضا صفی خانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از همان ابتدای شروع کرونا در کشورهای دیگر و کشورمان اعتقادمان بر این بود که باید بتوانیم نیازهای مورد نیاز استان را از داخل استان تامین کنیم و باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه از همان ابتدا با همکاری و هماهنگی های صورت گرفته در سطح استان و حمایت‌های مدیریت ارشد استان با وجود تمام کمبودها توانستیم نیازهای دانشگاه علوم پزشکی و مردم را بر حسب وظیفه سازمان صمت به عنوان کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد کرونا تامین کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در همین راستا کمیته‌های مد نظر در سازمان صمت لرستان تشکیل شد و به جدیت اقدامات مختلفی در راستای تامین، پوشش، نظارت بر اقلام مورد نیاز مردم در دستور کار قرار گرفت.

فعالیت مستمر واحدهای تولید الکل لرستان
صفی خانی بیان کرد: برای تامین الکل مورد نیاز مردم ۲ واحد تولیدی الکل استان با تمام ظرفیت و به صورت 3 شیفت در حال فعالیت بوده تا مردم کمترین مشکل را داشته باشند.

وی عنوان کرد: همچنین الکل مورد نیاز واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده نیز به صورت ویژه تامین شد و خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی توانستیم کارگاه‌های تولیدی و خطوط واحدهای تولیدی را به سمت و سوی تولید مواد ضدعفونی‌کننده سوق دهیم به نحوی که اکنون مشکلی در این راستا در سطح استان نداریم.

شکل گیری زنجیره‌ کالایی محصولات کرونایی در استان
وی در ادامه با اشاره به اینکه زنجیره‌ کالایی محصولات کرونایی در استان شکل گرفته است، افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اکنون زنجیره کالایی محصولات کرونایی در استان شکل گرفته است.

این مسئول گفت: به نحوی که پتروشیمی مواد اولیه مورد نیاز واحدهای پلاستیکی را تامین کرده و واحدهای پلاستیک نیز ظروف مورد نیاز را تولید و در اختیار شرکت‌های و کارگاههای تولید کننده مواد ضدعفونی کننده قرار می دهند و این امر نشان دهنده تشکیل زنجیره است.

مسئول کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد کرونای لرستان بیان کرد: در مورد سایر محصولات و اقلام بهداشتی نیز چنین وضعیتی وجود دارد و بخش عمده ای از نیازها از داخل استان تامین می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت تولید ماسک در استان، افزود: به هر حال در ابتدا با توجه به ظرفیت محدود تولید ماسک در کشور مشکلاتی در این حوزه وجود داشت و مردم با کمبودهایی مواجه بودند.

صفی خانی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم خوشبختانه در استان در مدت زمان کوتاهی کارگاههای تولیدی ماسک و واحدهای تولیدی وارد مدار تولید شدند و از سوی دیگر کارگاه های جهادی و مردمی نیز با تمام ظرفیت وارد عمل شدند.

فعالیت 25 واحد و کارگاه تولیدی ماسک در لرستان
وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون بیش از 25 واحد تولیدی و کارگاه در حال تولید ماسک در استان هستند، افزود: البته کارگاه های جهادی و مردمی نیز به صورت مستمر در حال خدمات رسانی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: به هر حال اکنون باید گفت مردم لرستان در زمینه کالاها و محصولات بهداشتی با مشکلی مواجه نیستند و خوشبختانه در سال جهش تولید توانستیم اولین گام را در حوزه تولید محصولات کرونایی به خوبی برداریم.

صفی خانی گفت: یکی از مهمترین ظرفیتهای لرستان تولید متنوع محصولات کارونایی است و اکنون بخش زیادی از محصولات و اقلام بهداشتی در سطح استان و توسط واحدهای تولیدی و کارگاه ها تولید می شود.

وی در پایان افزود: این امر نشان دهنده ظرفیت بالای بخش تولید لرستان است و باید از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد.