آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » محیط زیست
کد خبر : 15991
شنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷

450 هزار هکتار از مساحت لرستان تحت مدیریت محیط زیست است/وجود ۲۵درصدتنوع زیستی کشور در استان

مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه 450 هزار هکتار از مساحت این استان تحت مدیریت محیط زیست است، افزود: لرستان 25 درصد تنوع زیستی کشور را در خود جای داده است.

450 هزار هکتار از مساحت لرستان تحت مدیریت محیط زیست است/وجود ۲۵درصدتنوع زیستی کشور در استان

به گزارش وارک نیوز، مهرداد فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۵درصدتنوع زیستی گیاهی و جانوری کشور در این استان وجود دارد، افزود: این امر نشان دهنده ظرفیت های ویژه لرستان در حوزه حیات وحش و محیط زیست است.

وی ادامه داد:  450 هزار هکتار مناطق تحت مدیریت، مناطق شکار و صید و زیستگاه‌های حساس در تملک محیط زیست استان است.

مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: ۱۱ پاسگاه محیط بانی فعال یا دردست ساخت در این مناطق وجود دارد.

فتحی بیرانوند در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به وضعیت تالاب های لرستان، افزود: حفاظت از تالاب‌ها یکی از سیاست‌های رئیس سازمان محیط زیست کشور است و در این امر تاکنون اقدامات قابل قبولی در سطح کشور و استان انجام شده است.

وی ادامه داد: لرستان دارای تالاب های کوهستانی بوده و خوشبختانه به دلیل بارندگی های مناسب و اجرای برنامه های مختلف شاهد احیا بخش قابل توجهی از آنها هستیم.

مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: طرح مدیریت احیای تالاب‌ها در کشور اجرایی شده و مطابق با آن 9 تالاب در نظر گرفته شده که تالابهای پلدختر و بیشه‌دالان بروجرد نیز در این امر وارد شده اند.

فتحی بیرانوند در ادامه با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تالاب های موجود به دلایل مختلف در دهه های گذشته تغییر کاربری یافته اند، افزود: بهترین راهکار استفاده از ظرفیت جوامع محلی مشارکت با آنهاست که این امر نیز اکنون در تالاب های مختلف استان همچون تالاب بیشه دالان بروجرد و گوری بلمک پلدختر اکنون در دستور کار قرار دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احداث چند پاسگاه محیط بانی جدید در مناطق تحت مدیریت لرستان، افزود: اکنون شاهد احداث 11 پاسگاه محیط بانی در سطح استان هستیم که برخی از آنها به بهره برداری رسیده و برخی دیگر نیز در حال احداث هستند.

مدیرکل محیط زیست لرستان بیان کرد: البته تا قبل از دولت تدبیر و امید تنها 7 پاسگاه محیط بانی در سطح استان وجود داشت و اکنون شاهد رشد قابل توجه تعداد پاسگاه ها هستیم.