آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » گزارش
کد خبر : 1555
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

«بیرانشهر» امکانات شهری ندارد

امروزه وجود امکانات زیرساختی به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم هر منطقه به شمار می‌رود و همین موضوع یکی از مهم‌ترین اصول برای ماندگاری جمعیت است. بیرانشهر به عنوان یکی از شهرهای تازه تأسیس استان به شمار می‌رود که دارای ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری است…

امروزه وجود امکانات زیرساختی به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم هر منطقه به شمار می‌رود و همین موضوع یکی از مهم‌ترین اصول برای ماندگاری جمعیت است.
بیرانشهر به عنوان یکی از شهرهای تازه تأسیس استان به شمار می‌رود که دارای ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری است.
بسیاری از شهروندان بیرانشهری معتقدند؛ این شهر همچنان از داشتن امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز یک شهر محروم است و به همین دلیل گلایه‌هایی در این‌باره مطرح می‌شود. به عنوان نمونه کمبود امکانات شهری را باید یکی از مهم‌ترین ضعف‌های بیرانشهر دانست و دلیل اصلی آن کمبود اعتبارات مورد نیاز است.
از سوی دیگر کاستی‌هایی در حوزه خدمات در این شهر و روستاهای اطراف آن وجود دارد که انتظار می‌رود مسئولان به وعده‌های خود برای رسیدگی به وضعیت بیرانشهر عمل کنند.

کمبود امکانات در بیرانشهر

یکی از شهروندان بیرانشهری بیان می‌کند: اکنون چندین سال از شهر شدن بیرانشهر می‌گذرد، اما امکانات اولیه و زیرساختی مورد نیاز برای زندگی در یک شهر هنوز تأمین نشده است.
به عنوان نمونه نبود فضای سبز و پارک متناسب با جمعیت این شهر باعث گلایه شهروندان بیرانشهری شده است.
«غلام بیرانوند» ادامه می‌دهد: از سوی دیگر سایر خدمات شهری نیز در این شهر به صورت مناسب تأمین نشده و مردم را با مشکلات زیادی روبرو کرده است. به هر حال انتظار مردم این دیار توجه ویژه مسئولان و تأمین امکانات زیرساختی و خدماتی مورد نیاز است. امیدواریم وعده‌های مسئولان محقق شود.

وضعیت نامناسب جاده

«میلاد سپهوند» یکی دیگر از شهروندان بیرانشهری اظهار می‌کند: اکنون وضعیت جاده بیرانشهر به چالشی اساسی برای مردم این شهر و حتی روستاهای اطراف تبدیل شده و به هیچ عنوان کیفیت جاده متناسب با حجم تردد این محور نیست.
وی ادامه می‌دهد: به صورت مکرر شاهد تصادفات زیادی در این جاده هستیم، اما با وجود پیگیری‌های متعدد همچنان شرایط آسفالت این محور به هیچ عنوان مناسب نیست و باید چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده شود.
سپهوند عنوان می‌کند: قطعی برق و حتی آب نیز در هنگام بارش برف و باران به معضلی برای مردم تبدیل شده و انتظار داریم که این معضل برای همیشه با انجام اقدامات لازم برطرف شود.

کمبود بانک در بیرانشهر
بخشدار بیرانشهر با بیان اینکه این شهر جمعیتی ۱۷۰۳ نفری و روستاهای آن جمعیت ۱۲ هزار نفری دارد، اظهار می‌کند: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای تأمین امکانات و توسعه این منطقه صورت گرفته و موفقیت‌هایی نیز به دست آمده است.

«یاسر حیدری» ادامه می‌دهد: با این وجود این شهر و روستاهای اطراف آن با کمبود امکانات زیرساختی مواجهند و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
این مسئول عنوان می‌کند: به طور مثال بیرانشهر با کمبود بانک مواجه بوده و تنها شاهد استقرار یک شعبه بانک در این شهر هستیم. این در حالی است که با توجه به جمعیت بالای این منطقه باید شعبات بیشتری در این منطقه استقرار پیدا کنند.
حیدری می‌افزاید: با وجود پیگیری‌های متعدد هنوز نتوانسته‌ایم موفقیتی در این زمینه به دست آوریم؛  در حالی که وجود بانک می‌تواند کمک زیادی به رفع نیازهای مردم کند.
این مسئول با اشاره به نبود پایگاه هلال‌احمر در بخش بیرانشهر، می‌گوید: یکی دیگر از کمبودها،  نبود پایگاه هلال‌احمر است. با توجه به عبور و مرور بالای وسایل نقلیه و امکان تصادف نیازمند ایجاد یک پایگاه در منطقه هستیم.

لزوم بازسازی جاده بیرانشهر
بخشدار بیرانشهر با اشاره به وضعیت نامناسب جاده بیرانشهر، اظهار می‌کند: اکنون یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم بیرانشهر و روستاهای آن وضعیت نامناسب جاده خرم‌آباد – بیرانشهر و بروجرد – بیرانشهر است.
وی ادامه می‌دهد: اکنون وضعیت روکش آسفالت جاده بیرانشهر به هیچ عنوان مناسب نیست و مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند. با توجه به فعالیت کارگاه‌هایی برای احداث آزادراه و راه‌آهن در این محدوده جاده در شرایط نامناسبی قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به برطرف کردن مشکل برق بیرانشهر در کوتاه‌مدت، می‌گوید: در گذشته بیرانشهر با مشکل قطعی برق مواجه بوده که با اتصال یک خط رینگ ۲۶ کیلومتری تا حدودی مشکلات این منطقه در کوتاه‌مدت برطرف شد.
با این وجود در  بلند مدت نیاز به احداث یک پست برق در منطقه داریم چرا که اکنون برای تأمین برق با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم حتی در شهرهای اطراف شاهد وجود پست برق هستیم، اما در بیرانشهر این زیرساخت وجود ندارد.
این مسئول عنوان می‌کند: در حوزه مخابرات اکنون بیرانشهر به شبکه «۳G» و «۴G» متصل بوده و شاهد اتصال این شهر به شبکه گاز هستیم. اما نبود آمبولانس یکی دیگر از کمبودهای این منطقه است و با توجه به بالا بودن جمعیت، این شهر نیازمند استقرار دائم یک دستگاه آمبولانس است.
از سوی دیگر یک مرکز بهداشت در بیرانشهر وجود داشته و مرکز بهداشت دوم نیز در حال احداث است که امیدواریم با همت مسئولان به زودی شاهد تکمیل آن باشیم.
وی ادامه می‌دهد: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم که مرکز آموزش عالی را در بیرانشهر مستقر کنیم تا در حوزه آموزش شاهد رفع کاستی‌ها باشیم.

    ضعف زیرساخت‌های شهری در بیرانشهر
«یاسر حیدری» بخشدار بیرانشهر با اشاره به ضعف زیرساخت‌های شهری در بیرانشهر، می‌گوید: بیرانشهر با ضعف زیرساخت‌های شهری و کمبود اعتبار برای تأمین امکانات مورد نیاز مواجه است.

فعالیت کارگاه‌های احداث راه‌آهن و آزادراه در منطقه در اشتغال‌زایی جوانان این منطقه نقش دارد اما در کنار آن نیازمند به برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای اشتغال‌زایی در این منطقه هستیم.
به هر حال بیرانشهر و روستاهای اطراف آن در حال توسعه بوده و برای تأمین نیازها و امکانات به حمایت هر چه بیشتر مردم و تأمین اعتبارات ویژه نیاز داریم./علی ابوالقاسمی همشهری