آخرین اخبار » اخبار » سیاسی
کد خبر : 1545
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

تایید رد صلاحیت شدگان، آینده شهر را در ابهام قرار می‌دهد

برررسی مجدد صلاحیت افراد رد صلاحیت شده شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از سوی هیات ۳ نفره نمایندگان استان وظیفه بسیار مهمی است که می‌تواند در آینده شهر تاثیر بسیاری زیادی داشته باشد.

حمید مریدی از روزنامه نگاران استان لرستان در مطلبی به اهمیت تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر پرداخته است و خواسته عمومی مردم از هیات ۳ نفره نمایندگان استان لرستان در مجلس را توجه ویژه به استعلام نهادهای چهارگانه و تصمیم قاطع در بررسی مجدد صلاحت افراد رد صلاحیت شده از سوی هیات نظارت دانسته است.

 

 

این یادداشت چنین آمده است؛

 

 

برخی از ثبت نام کنندگان برای نامزدی در انتخابات شوراها از چند مرجع استعلام پاسخ منفی دریافت کرده‌اند، و علیرغم رد شدن و پاسخ منفی این مراجع، هیات اجرایی نام این افراد را در بین تایید صلاحیت شدگان گنجاند.

 

 

در هر حال هیات‌های اجرایی انتخابات شورای شهر به هر دلیلی در تایید صلاحیت کاندیداها سخت‌گیری نکردند بگونه‌ای که شاهد آن بودیم که در شهر خرم‌آباد تنها ۴ نفر از سوی این هیات رد صلاحیت شدند و این درر الی بورذ که در مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها که هیات نظارت بر انتخابات ان را انجم داد ۳۰ کاندیدای دیگر به دلایل مختلف و با توجه به استعلام مراجع ۴ گانه رد صلاحیت شدند که اتفاقا ۶ نفر از اعضای فعلی شورای شهر خرم‌آباد را نیز شامل می‌شود.

 

 

در هر حال درست است که هدف هیات‌های نظارت بر انتخابات افزایش مشارکت مردم است اما باید توجه داشت که نباید هر فردی و با هر مشکل و پرونده‌ای تایید شود تا بتوان از این طریق مشارکت حداکثری مردم را به منصه ظهور رساند.

 

 

بدون شک اگر افرادی که دارای مشکل هستند بتوانند به هر ترتیبی مجوز حضور در کارزار انتخابت شورا را بدست آورند دور از ذهن نیست که ایام در انتخابات نیز بخواهند با خرید رای و تخلفات دیگر سعی در ورود به پارلمان شهری را داشته باشند و بدین ترتیب منافع ملی نیز زیر پا گذاشته می‌شود.

 

 

لذا در این شرایط حساس از هیات سه گانه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ( آقایان کاظمی نماینده پلدختر, ملکشاهی نماینده کوهدشت و رستمیان نماینده سلسله و دلفان) انتظار می‌رود در بررسی مجدد صلاحیت ها و اعتراض افراد رد صلاحیت شده بیشترین حساسیت‌ها را داشته باشند و بدون توجه به هیچ موضوعی و فقط و فقط با در نظر گرفتن منافع ملی و اینکه آینده شهر به نوعی در دستان آنها است، مرحله سوم بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهند زیرا هر کدام از افرادی که بنا به موارد رد صلاحیت می‌شوند قطعا نمی‌توانند در اداره امور شهری و خدمت به مردم توانمند باشند.

 

 

از سوی دیگر، رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی نیز باید نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند و باید توجه داشت که ایجاد شور و شوق انتخاباتی توسط رسانه‌ها به معنای ایجاد تنش و بد اخلاقی در جامعه نیست.

 

 

بدون شک برگزاری انتخابات سالم یکی از نعمت‌هایی است که خداوند متعال با پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران هدیه داد،و برگزاری انتخابات در ایران به معنای واقعی کلمه، تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان است و این امر همواره منجر به پیشرفت،آبادانی و افزایش اقتدار و آرامش کشور شده است.

 

 

امید است که هیات ۳ نفره و نظارت بر انتخابات این شعار را همچون همیشه سرلوحه کار خود قرار داده و اجازه ندهد هر کسی اجازه ورود به جایگاه مهم و تاثیرگذار شورای شهر را پیدا کند.

 

 

نویسنده ؛ حمید مریدی

منبع:فارس