آخرین اخبار » اجتماعی » خبر مهم » سلامت
کد خبر : 1524
دوشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

نواخته شدن زنگ سلامت در خرم آباد/وارک نیوز رسانه برتر حوزه سلامت شد

نواخته شدن زنگ سلامت در خرم آباد/وارک نیوز رسانه برتر حوزه سلامت شد

به گزارش وارک نیوز زنگ سلامت در مدرسه شاهد شهر خرم آباد با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مسئولان آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان و فعالان اجتماعی و رسانه ای استان به صدا درآمد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در این مراسم بیان کرد: هر کسی که با الفبای اسلام آشنا باشد به خوبی می‌داند از نظر ادیان، برترین نعمت، نعمت سلامت است و هیچ دینی به اندازه اسلام به سلامت تاکید نکرده است.

 

آیت الله سید احمد میرعمادی اظهار کرد: برای رشد و تعالی نیازمند به سلامت هستیم و جامعه با نشاط و امیدوار در سایه سلامت است و سلامت منشا پیشرفت مادی و معنوی انسان بوده و از نشانه‌های شکوفایی هر ملت سلامت است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه عنوان کرد: بیکاری و نبود شغل به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل افسردگی و به خطر افتادن سلامتی روح و جسم افراد است.

 

آیت الله میرعمادی بیان کرد: نماز انسان را از زشتی‌ها و آلودگی‌ها پاک می‌کند،و اگر می‌خواهیم سالم بوده و سالم زندگی کنیم باید به نماز روی آورده و برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل سلامت صله رحم است چراکه معاشرت فامیلی نیز باعث افزایش سلامت می‌شود.

 

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز بیان کرد: هفته سلامت هر ساله با شعارهای خاصی برگزار می شود. و امسال نیز شهارهایی متناسب با شرایط برای این هفته انتخاب شده است.

 

کوروش ساکی ادامه داد: امسال دو وجهی بوده که باید در جهت ارتقا زندگی باید از بیماری هر دوجه جسمی و روحی انسان ها جلوگیری به عمل آورد.

 

 وی عنوان کرد: ۱۰ درصد کل جمعیت جامعه مردان دچار افسردگی بوده و ۱۶ درصد زنان نیز با مشکل افسردگی مواجه هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: عمده ای از خودکشی‌ها به دلیل اختلال افسردگی‌هاست و انسان تنها موجودی است که می تواند دچار نوسان خلق و ناامیدی شود و لازم است حتما اگر علایمش پیدا شد افرا بیمار تحت درمان قرار گیرند.

 

شایان ذکر است در پایان این مراسم از دو فعال زیست محیطی و همچنین  خبرنگاران و رسانه های برتر حوزه سلامت استان لرستان تقدیر به عمل آمد.

 

 در همین راستا وارک نیوز به عنوان رسانه برتر حوزه سلامت انتخاب شد.