آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » گزارش
کد خبر : 15021
شنبه - ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

بلاتکلیفی 60 کارگر شرکت نفت لرستان با تصمیم وزارتخانه !

انتقال 60 کارگر لرستانی به استان هرمزگان در حالی مطرح شده است که در صورت انجام این کار قطعا زندگی اکثر این کارگران تحت تاثیر قرار گرفته و مشکلات بسیاری برای آنها و خانواد‌ه‌هایشان به وجود می‌آید.

بلاتکلیفی 60 کارگر شرکت نفت لرستان با تصمیم وزارتخانه !

به گزارش وارک نیوز، سال 95 بود که وزارت نفت در راستای سیاست خصوصی سازی اقدام به واگذاری جایگاه‌های سخت خود به بخش خصوصی کرد.

در همین سال شرکت پخش فرآورده های نفتی لرستان که حدود 5 جایگاه را واجد شرایط واگذاری داشت کار واگذاری آنها را آغاز کرد و تا پایان سال 97 تمام جایگاه‌ها را پس از طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار کرد.

روند واگذاری جایگاه‌های سوخت در لرستان اما با یک نقیصه بسیار بزرگ همراه بود و آن بی توجهی به حقوق کارگران مشغول در جایگاه‌های شرکت نفت بود به نحوی که پس از واگذاری جایگاه‌ها به بخش خصوصی حدود 60 نفر از کارگران مشغول در این جایگاه‌ها از کار اخراج و یا بنا به شرایط موجود محترمانه کنار گذاشته شدند.

متاسفانه در قرارداد واگذاری جایگاه‌های سوخت کمترین توجهی به اشتغال کارگران نشده بود و همین موضوع زندگی بیش از 60 خانوار را تحت تاثیر قرار داد.

پس از واگذاری جایگاه‌های سوخت کارگران بیکار شده از راه‌های قانونی به هر دری زدند تا بتوانند به طریقی با بدست آوردن فرصت شغلی، زندگی خود را در شرایط عادی ادامه دهند.

این پیگیری‌ها منجر به آن شد که نهایتا با مساعدت وزارت نفت حدود 60 کارگر سابق جایگاه‌های سوخت در لرستان به نوعی بازگشت به کار شدند و از اواخر سال 97 و پس از حدود دو سال مجددا در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان بکارگیری شدند.

حال با گذشت چیزی در حدود یک سال از بازگشت به کار کارگران مذکور اما خبرهای خوبی از شرایط کاری آنها به گوش نمی‌رسد و گفته می‌شود این کارگران که همگی اهل استان لرستان هستند قرار است به استان هرمزگان منتقل شوند.

اینکه این تصمیم چه زمانی اجرایی شود هنوز به طور قطعی مشخص نشده است اما پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که وزارت نفت در این تصمیم گیری کوچکترین توجهی به خواسته کارگران نداشته و فقط بدنبال پیشبرد اهداف خود است.

انتقال 60 کارگر لرستانی به استان هرمزگان در حالی مطرح شده است که قطعا با انجام این کار زندگی بسیاری از این کارگران تحت تاثیر قرار گرفته و مشکلات بسیاری برای آنها به وجود می‌آید.

وقتی بجز شغل همه چیز را از کارگر می‌گیرند 

یکی از کارگران که نمی‌خواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حالی که به شدت از تصمیم وزارت نفت شاکی بود، عنوان کرد: بسیاری از این کارگران شرایط زندگی در هرمزگان را ندارند و اگر این تصمیم عملی شود در واقع زندگی آنها به نوعی از هم نیپاشد.

وی افزود: بسیاری از این کارگران از شرایط مالی نامساعدی برخوردار بوده و بعضا با داشتن زن و فرزند در خانه پدری خود زندگی می‌کنند و امکان اینکه در هرمزگان زندکی خود را به راحتی پیش ببرند وجود ندارد.

این کارگر به شرایط برخی دیگر از همکارانش اشاره کرد و افزود: برخی از این کارگران در پی بازگشت به کار در اواخر سال 97 صمیم به آغاز زندگی مشترک کردند و اگر این تصمیم عملی شود معلوم نیست چه بلایی بر سر آنها خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت با این تصمیم طلم بزرگی در حق این 60 کارگز و خانواده آنها انجام خواهد داد و در واقع می‌خواهد روی کاغذ یک فرصت شغلی برای ما حفظ کنند اما همه چیز را از ما بگیرند.

به گفته این کارگر در قرارداد کاری این افراد بندی وجود نداشته که مسوولان بخواهند آنها را هر جا از کشور که مایل بودند منتقل کنند.

وی تاکید کرد: درخواست ما از استاندار و مسوولان استان، نمایندگان مجلس، امام جمعه، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و مسوولان ارشد وزارت نفت این است که به درک شرایط کارگران بگونه‌ای تصمیم گیری کنند که ما بتوانیم زندگی عادی خود را انجام داده و در همین استان لرستان به شغل خود ادامه دهیم.

خبرگزاری فارس بنا بر رسالت کاری خود مبنی بر پیگیری مشکلات مردمی این موضوع را پیگیری خواهد کرد و آمادگی دریافت و انتشار پاسخ مسوولان ذی‌ربط را در این زمینه دارد./فارس