آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 14891
سه شنبه - ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

واحدهای فاقد مجوز تولید ماسک پلمپ می‌شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان می گوید: واحدهای فاقد مجوز تولید ماسک پلمپ می‌شوند

واحدهای فاقد مجوز تولید ماسک پلمپ می‌شوند

به گزارش وارک نیوز، محمد رضا صفی‌خانی امروز در حاشیه برگزاری جلسه ساماندهی تولید و عرضه ماسک که با حضور تولیدکنندگان لرستانی، رییس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و نماینده استانداری لرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان و اعطای مسئولیت به سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب کمیته پشتیبانی و تدارکات این ستاد تاکنون اقدامات مختلفی در جهت تامین و توزیع تجهیزات و امکانات مورد نیاز هم استانیهای لرستانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون چندین جلسه ساماندهی تولید و عرضه ماسک مورد نیاز مردم در استان برگزار شده که امروز نیز شاهد برگزاری سومین جلسه با حضور تولیدکنندگان دارای مجوز رسمی از سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد تولیدکنندگان باید ماسک تولید شده را بر اساس استانداردها و همچنین توزیع آن در قالب مدل مشخصی به داروخانه ها، مراکز تجهیزات پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه با واحدهای فاقد مجوز برخورد می‌شود، افزود: با واحدهایی که فاقد مجوز لازم از دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت هستند برخورد‌ شده و پلمپ می‌شوند و محصولات آنها نیز در در صورت توزیع از بازار جمع آوری خواهد شد.

وی گفت: واحدهای فاقد مجوز باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای کسب مجوز از سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار دهند.

مسئول کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تولید ماسک در استان افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته شاهد سازماندهی واحدهای دارای مجوز تا تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک هستیم و همچنین گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی و کارگاه‌های جهادی زیرمجموعه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) نیز با کسب مجوز اکنون در حال تولید حجم قابل توجهی ماسک مورد نیاز مردم به صورت روزانه هستند.

وی گفت: مطمئنا در روزهای آینده با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد بهبود وضعیت تامین و توزیع ماسک در استان خواهیم بود تا مردم بتوانند با کمترین مشکل این محصول را تهیه کنند.