آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 1488
جمعه - ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

نقش ویژه طرح تحول نظام سلامت در خدمات رسانی به مردم/ افزایش ۹۶ درصدی تخت های ویژه بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ابلاغ سیاست های کلان عرصه سلامت از جانب رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)و عملکرد بی سابقه دولت منشأ خدمات ارزنده و ماندگاری در استان لرستان شده است .

به گزارش وارک نیوز کوروش ساکی در خطبه های پیش از نماز جمعه خرم آباد بیان کرد: هفته سلامت فرصتی مناسب است تا ما انسانها عوامل دخیل در سلامت خود را بررسی و عواملی که سلامت را با مخاطره می اندازد ،بشناسیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با تشریح ابعاد جلوگیری از افسردگی و مخاطرات جانبی آن با توجه به شعار سال وزارت بهداشت خاطر نشان کرد : اختلالات روانی و افسردگی بر ارتباطات و دیدگاه انسان تاثیر می گذارد و باعث میشود میل به فعالیت وکار در او به شدت کاهش یابد .

 

وی افزود : اختلالات روانی و افسردگی بر جسم تاثیر گذار است که با نشاط و امید و ایمان بخدا باید به حل اینگونه بیماری ها رفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه گفت : یکی از برنامه های بزرگ دولت تدبیر و امید بحث تحقق سلامت جامعه در راستای خدمات بهتر بود که در قالب طرح تحول نظام سلامت پیاده شد و هنوز نیز ادامه دار است ،چنانچه در گذشته بیماران با مشکلات بسیار زیادی دست وپنجه نرم میکردند و با هزینه های گزاف بیماری از هرجهت تحت فشار بودند که با ابلاغ سیاست های کلان عرصه سلامت ازجانب رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و پیاده کردن طرح تحول نظام سلامت امروز شاهد کمترین هزینه ها هستیم که از جیب مردم پرداخت میشود .

 

دکتر ساکی  بیان داشت: قبل از طرح تحول نظام سلامت ، شاهد افزایش سرسام آور پرداختی ها از جیب مردم بودیم نحوی که دیگر دفترچه های بیمه پاسخگونبودند ،ولی امروز ما با تحول عظیمی مواجه ایم که مدیون ابلاغ سیاست های کلان عرصه سلامت ازجانب رهبر معظم انقلاب مدظله العالی ، تلاش همه جانبه دولت تدبیر و امید و همیاری مجلس شورای اسلامی هستیم.

 

دکتر ساکی گفت: امروز با اندک هزینه ای می توان به متخصصین مراجعه نمود و با حداقلی ها بیماری های خود را تحت درمان قرار داد، تهیه تجهیزات و به روز کردن تجهیزات کهنه ،MRI,CT,بیهوشی و اتاق های عمل ،تغیر وضعیت هتلینگ بیمارستانها ، رایگان کردن زایمان طبیعی و ایجاد و اجرای  سیاست  های  فرزند آوری ،از دیگر برنامه هایی بوده است که با صرف هزینه های کلان پیاده کرده ایم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخشی دیگر از سخنانش افزود : حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم،پزشکان مقیم در اورژانس ها ،ایجاد کیلینک های تخصصی و غربالگری سرطان ،افزایش ۹۶درصدی تخت های ویژه بیمارستانی ،افزایش بی سابقه تخت های بیمارستانی براساس شاخص ها ، افزایش ۱۰۰۰تخت بیمارستانی در دست اقدام با توجه به ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در خرم آباد ،و ساخت بیمارستانهای الیگودرز،دورود ،بروجرد در کوتاهترین زمان  همه و همه نشان از اهمیت توسعه عرصه سلامت در دستور العمل های  دانشگاه علوم پزشکی لرستان است .

 

دکتر ساکی با تشریح عملکرد بی سابقه و درخشان  حوزه مشارکت های اجتماعی دانشگاه و  خیرین سلامت  اذعان کرد : با ورود خیرین سلامت در نقطه نقطه استان لرستان  کارهایی بی سابقه صورت گرفته است ،که این فعالیت ها با توجه به امکانات محدود دولتی ،بسیار چشمگیر بوده است تا جایی که احداث بیمارستان ،تهیه تجهیزات ،احداث خانه های بهداشت ،اهدا زمین و ساختمان از دیگر کارهای خیرین سلامت بوده که باعث ارتقاء سطح سلامت در استان شده است و هم اکنون نیز ۱۰۴هزار متر پروژه نیز در دست پیگیری است که با تامین اعتبار آنها از سوی منابع وزارت بهداشت،استانداری لرستان،خیرین سلامت در حال اقدام وپیگیری هستیم.

 

 

وی گفت : نجات بیماران همواره مد نظر ما بوده و هست و دراین راستا اورژانس فوریت های پزشکی لرستان برای اولین بار با دو فروند هلی کوپتر در شهر خرم آباد و الیگودرز ،و افزایش ناوگان آمبولانس های ۱۱۵ امروز شاهد کاهش مرگ و میر مادران باردار هستیم./وبدا