آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » محیط زیست
کد خبر : 14844
یکشنبه - ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

بیانیه سوم شورای هماهنگی جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد خرم‌آباد و چگنی در وضعیت کرونایی

شورای هماهنگی جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد خرم‌آباد و چگنی در وضعیت کرونایی بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه سوم شورای هماهنگی جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد خرم‌آباد و چگنی در وضعیت کرونایی

به گزارش وارک نیوز،بیانیه سوم شورای هماهنگی جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد خرم‌آباد و چگنی در وضعیت کرونایی خطاب به مسئولان و هم استانی‌های لرستانی؛
با عرض شادباش نوروزی؛

۱ـ از تصمیمات اخیر دولت در اجرای طرح فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع و کنترل ورود و خروج به شهرها که از قبل نیز خواست و مطالبه سازمان‌های مردم‌‌نهاد بود اما دیرهنگام اجرا شده است حمایت کرده و خواهان تداوم، قاطعیت و اجرای کامل و عملیاتی این تصمیم‌ها تا زمان بازگشت کشور به شرایط عادی هستیم.

۲ــ از مدیریت ستاد مبارزه با کرونا در استان می‌خواهیم تا نسبت به مشاوره درمانی، تهیه دارو به‌صورت رایگان و سایر نیازمندی‌های افرادی که به‌خاطر کرونا در منزل خود قرنطینه شده‌اند و تعدادشان نسبتاً بالاست رسیدگی لازم و به موقع، انجام شود.

۳ـ ما از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم کنترل هرچه بیشتری بر فعالیت‌های مراکز ضروری و خدماتی مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و… برای رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله بین مشتریان (فاصله‌گذاری فیزیکی دراجتماع) داشته باشند.

۴ـ از هم استانی‌های عزیز لرستانی به‌صورت جدی تقاضا داریم ضمن گرامی‌داشت سیزده به‌در (روز طبیعت)، این جشن خاطره‌انگیز و کهن ایرانی و اهمیت دادن به هشدارهای کارشناسان و مسئولان، برای جلوگیری از گسترش ویروس مرگ‌بار کرونا، در خانه بمانیم و امسال از رفتن به دامن طبیعت، خودداری کنیم؛ زیرا در خانه ماندن و عدم تردد و تجمع، تجربه مشترک جهانی و بهترین راهکار برای مقابله با این بحران است.

۵ـ از نیروی انتظامی،شهرداری و سایر نیروهای ذیربط تقاضا داریم با نصب بنر و سایر علائم هشداردهنده و قاطعیت قانونی، از رفتن مردم به طبیعت و پارک‌ها برای برگزاری سیزده به‌در جلوگیری به‌عمل آورند.
تردیدی نیست که همراهی و حمایت نهادهای مدنی و بخش زیادی از مردم، پشتوانه قاطعیت مسئولان در این رابطه خواهد بود.

۶- ما با تسلیت به بازماندگان جان باخته در حادثه کرونا ، برخودلازم می دانیم مراتب سپاسگزاری مان را از همه ی کسانی ابراز داریم ، که درخط مقدم مبارزه با این بحران وهم چنین باخانه نشینی وعدم مشارکت یابرگزاری هرگونه تجمع ومراسم شادی یا مصیبت، برای سلامت خود واحترام به حقوق دیگرشهروندان گام بر داشته اند.

با سپاس – شورای هماهنگی جمعی ازسازمان های مردم نهاد 🙏

◀️ اسامی سمن ها:
طلایه داران طبیعت زاگرس-یاران سبز-پایان کارتن خوابی-تعامل و توسعه خرم‌آباد ـ خانه گردشگری پایدارلرستان ـ دفتر جامعه شناسی ایران در لرستان- لرستانی‌های مقیم تهران ـ آفتاب تابان خرم‌آباد ـ خرم‌آباد رویش دوباره (خرد) ـام اس و صرع خرم‌آباد ـــ ویرداران ـصیانت از بام خرم‌آبادـ متارخ ـ بهشت فروردین ـ دست‌های مهربانی ـ مهرامین – فرهنگ شهروندی – حمایت ازمنابع طبیعی وبلوط شهرستان چگنی- کوشاسبزپایدارلرستان – دیدبان میراث سیما شکی – هرنگ

۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ه – ش