آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » سلامت
کد خبر : 14721
شنبه - ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵

شناسایی ۳۰ مسافر مشکوک به کرونا در لرستان

استاندار لرستان گفت: با اجرای طرح قطع زنجیره انتقال ویروس در استان ۳۰ مسافر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان هدایت شدند.

شناسایی ۳۰ مسافر مشکوک به کرونا در لرستان

به گزارش وارک نیوز، سید موسی خادمی شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در راستای طرح اجرایی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ایستگاه های سنجش سلامت در ۳۰ نقطه استان فعال شدند و سنجش ۵۲ هزار و ۳۶۶ نفر با ۱۶ هزار و ۸۸۱ خودرو توسط نیروهای بهداشت و درمان و هلال احمر استان انجام شده که از این مجموع ۳۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا  به مراکز درمانی استان هدایت شدند.

وی اظهار داشت: همچنین ۲۱ ایستگاه  برای ممانعت از ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به استان در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مستقر شده  که در این راستا از ورود ۲ هزار خودرو با پلاک غیر بومی به استان و خروج ۴۵۲ خودرو با پلاک بومی از استان جلوگیری شد.

خادمی ادامه داد: همچنین به منظور اجرای این طرح ۲۱۰ خودرو اعمال قانون و جریمه شدند و تردد در سطح جاده های استان ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

استاندار لرستان گفت: در این مدت گشت های تلفیقی استان با حضور نیروهای تعزیرات، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و سازمان صمت برای کنترل بازار از ۴۳ هزار و ۸۳۷ واحد تجاری بازدید شد و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۲۶۵ واحد صنفی متخلف اخطاریه دریافت کردند و از یک هزار و ۱۰۰ واحد تجاری متخلف نیز تعهد کتبی اخذ شده است.

استاندار لرستان گفت: با اجرای طرح قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مصرف بنزین، نفت، گاز و سی ان جی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است.