اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 14604
چهارشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵

کارخانه نمونه ملی در سال رونق تولید تعطیل می‌شود؟

مدیرعامل کارخانه آهک صنعتی و هیدراته لرستان گفت: کارخانه برای تابستان به سمت تعطیلی می‌رود.

کارخانه نمونه ملی در سال رونق تولید تعطیل می‌شود؟

به گزارش وارک نیوز، به نقل از ایسنا منطقه لرستان، محمدحسین توفیقی اظهار کرد: شرکت آهک صنعتی و هیدراته استان تنها شرکت دولتی واگذار شده به بخش خصوصی در استان است که از بدو واگذاری تاکنون به‌صورت منظم و سازمان‌یافته به فرایند تولیدش ادامه داده است و بدون یک سال تعطیلی توانسته در جنوب لرستان و در محروم‌ترین منطقه پل‌دختر با همت بخش خصوصی اشتغال خوبی را به وجود بیاورد.

وی تصریح کرد: کارخانه آهک صنعتی و هیدراته در ۱۳ سال گذشته تقریباً هرساله واحد تولیدی نمونه استانی بوده و همه‌ساله واحد صادراتی نمونه استان بوده است.

مدیرعامل کارخانه آهک صنعتی و هیدراته لرستان خاطرنشان کرد: این کارخانه یک دوره به‌عنوان واحد صنعتی نمونه ملی معرفی و یک‌بار به‌عنوان شرکت صادراتی ملی انتخاب شده و برای اینکه کارفرمای حامی کارگر به دلیل پرداخت به‌موقع حق بیمه انتخاب شده است.

توفیقی اضافه کرد: در سال‌های گذشته سعی کرده بدهی مالیاتی نداشته باشد و به‌عنوان یک واحد مستقل هیچ زحمت را برای دستگاه‌های دولتی نداشته باشد.

وی بیان کرد: در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت شدید هزینه‌های مواد معدنی و کرایه‌های حمل‌ونقل و دستمزد نیروی انسانی عملاً عرضه، تولید و فروش کم شده و سیلاب اخیر باعث شده بخش عمده مواد اولیه و محصولات دپو شده این شرکت از بین برود.

مدیرعامل کارخانه هیدراته لرستان ادامه داد: قطع گاز بر اثر سیلاب، باعث ایجاد خسارت به سیستم نسوزکاری کوره‌ها شده ولی ما متأسفانه می‌بینم مسئولین هیچ توجهی به یک شرکتی که سال‌ها به‌صورت موفق عمل کرده، ندارند و توجهی به رفع مشکلات آن نمی‌کنند.

توفیقی عنوان کرد: بجای تقویت این شرکت به احداث کارخانه‌های مشابه می‌پردازند که عملاً اتفاق نخواهد افتاد‌.

وی اظهار کرد: این واحد احتمالاً در ماه آینده بعد از یک مرحله کاهش ظرفیت و تعدیل نیروی انسانی در تابستان به سمت تعطیلی خواهد رفت و بعد از سال‌ها فعالیت موفق به شرکت‌های تعطیل استان می‌پیوندد.

مدیرعامل کارخانه آهک صنعتی و هیدراته لرستان تصریح کرد: در سال رونق تولید که به نظر می‌رسید باید افزایش ظرفیت و تولید کارخانه‌ها را داشته باشیم عملاً شرکت‌های موفق استان هم رو به تعطیلی هستند.