آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 14570
پنجشنبه - ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳

توزیع بیش از ۷۷۴ هزار لیتر الکل در لرستان/ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک در استان ایجاد شد

مسئول کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد کرونای لرستان گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون بیش از ۷۷۴ هزار لیتر توسط ۳ واحد تولیدی در سطح استان تولید و توزیع شده است.

توزیع بیش از ۷۷۴ هزار لیتر الکل در لرستان/ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک در استان ایجاد شد

به گزارش وارک نیوز، محمدرضا صفی خانی در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا که با حضور استاندار لرستان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، بیان کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون بیش از ۷۷۴ هزار لیتر الکل توسط ۳ واحد تولیدی بین داروخانه ها، ادارات، مراکز بهداشتی و درمانی و سایر بخش ها توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای اسفندماه تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار عدد ژل و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان توزیع شده است، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش های واحدهای تولیدی لرستان هیچگونه کمبودی در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده در سطح استان نداریم.

مسئول کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد مقابله با بیماری کرونای لرستان اظهار داشت: در همین راستا ۱۲ واحد تولید ژل و مواد ضدعفونی کننده در استان در حال فعالیت بوده و به صورت مستمر به فعالیت خود ادامه می دهند و باید از تلاش‌های شبانه روزی فعالان اقتصادی و بخش تولید لرستان تقدیر و قدردانی کرد.

صفی خانی اظهار داشت: روزانه شاهد تولید ۵۰ هزار ماسک در لرستان از سوی واحدهای تولیدی همچون زاگرس پوش و نساجی و سایر نهادها و ارگانها هستیم.

وی عنوان کرد: ۱۲۰ هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی کردن معابر و محیط ها خریداری شده و با هماهنگی های صورت گرفته بر اساس نیاز میان شهرستانها توزیع خواهد شد و مشکلی در این زمینه نیز نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای کرونا ضمن تقدیر و تشکر از صاحبان واحدهای صنفی که اقدام به بسته نگه داشتن واحد خود کرده اند، مقرر شده که اصناف غیر ضرور تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل باشند و در صورت تخلف اقدام به پلمپ و برخورد قضایی با آنها خواهیم کرد.

صفی خانی گفت: انتظار می رود هم استانی های لرستانی مواد ضدعفونی کننده و الکل مورد نیاز خود را تنها از مراجع قانونی همچون دارواخانه ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی خریداری کرده و از استاندارد بودن آنها اطمینان حاصل نمایند.