آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 1424
شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ۱۶تا ۵۰ درصد افزایش می یابد

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: میزان مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از ( شنبه ۲۶ فروردین ماه) ۱۶ تا ۵۰ درصد افزایش می یابد.

 

 

« احمد میدری» روز جمعه در نشستی خبری گفت: میزان مستمری برای خانوارهای یک نفره ۱۶ درصد، خانوارهای دو نفره ٢٧ درصد، سه نفره ۳۵ درصد، چهار نفره ۴۵ درصد و پنج نفره و بالاتر ۵۰ درصد افزایش می یابد.
وی توضیح داد: این افزایش به همراه دریافت قبلی مستمری بگیران و همچنین یارانه ای است که به خانوارهای تحت پوشش تعلق می گیرد.

 
میدری افزود: بنابراین برای خانوار یک نفره حداقل دریافتی از ۵۳۰ هزار ریال ( ۵۳ هزارتومان) به یک میلیون و ۴۸۰ هزار ریال( ۱۴۸ هزار تومان) و برای خانوار پنج نفره از یک میلیون ریال(١٠٠هزارتومان) به همراه یارانه به چهار میلیون و ۶۵۰ هزار ریال(۴۶۵ هزار تومان) افزایش می یابد.

 
وی در ادامه بیان داشت: خانوارهای دو نفره مددجویان از محل اعتبار دستگاه اجرایی ۶۱۰هزار ریال و از محل هدفمندی یارانه ها یک میلیون و ۸۹۰هزار ریال، خانوارهای سه نفره از محل دستگاه اجرایی ۷۲۰هزار ریال و ار محل هدفمندی یارانه ها ۲میلیون و ۵۳۰هزار ریال و خانوارهای چهار نفره از محل اعتبار دستگاه اجرایی ۸۱۰هزار ریال و از محل هدفمندی یارانه ها سه میلیون و ۳۷۰هزار ریال دریافت خواهند کرد.

 
میدری در ادامه بیان داشت: طرح افزایش مستمری مستمری بگیران نهادهای بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از ۲سال پیش به کمیسیون اجتماعی دولت رفته بود و تبادل نظرهای گوناگونی در خصوص آن صورت گرفت که در نهایت به نظام چند لایه تامین اجتماعی رسیدیم./ایرنا