آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 1421
شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

رشد۲۱.۵ درصدی صادرات غیرنفتی استان لرستان در سال ۹۵

استاندار لرستان گفت: صادرات غیرنفتی استان لرستان در سال ۹۵، ۲۱.۵ درصد افزایش یافت.

هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه صادرات غیرنفتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: پیش‌بینی‌شده بود که برنامه صادرات سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۱۲ درصد رشد داشته باشد که امسال رشد دو برابری را شاهد بودیم.

 

وی افزود: صادرات استان سال ۹۵ در مقایسه با سال ۹۴ حدود ۲۱٫۵ رشد داشته است که نشان می‌دهد تحرک خوبی در تولید داشته‌ایم.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: رشد چشمگیرصادرات استان لرستان نسبت به میانگین رشد کشوری که فقط در حدود چهار درصد بوده ‌ نشان‌دهنده تلاش فراوانی است که همه دستگاه‌های اجرایی استان انجام داده‌اند.

 

وی بیان کرد: صادرات استان در سال ۹۲، ۸۶٫۴ میلیون دلار، در سال ۹۳، ۹۵ میلیون دلار، در سال ۹۴، ۱۹۳ میلیون دلار و در سال ۹۵ ۲۳۴ میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد صادرات استان سیر صعودی را طی می‌کند.

 

بازوند تصریح کرد: تراز تجاری استان لرستان مثبت است که امیدواریم در سال ۹۶ رقم خوبی پیش‌بینی شود و برنامه صادرات استان از امروز بسته می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای صادرات به کشورها باید در سال ۹۶ صادرات به کشورها بیشتر شود.

 

استاندار لرستان گفت: در سال گذشته ۳۱ محصول استان به ۴۱ کشور صادرشده است که کار بی‌سابقه‌ای است، در سال ۹۶ نیز باید شرایط را برای صادرکنندگان تسهیل کنیم./برخط