آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 1415
شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶

بارش های رگباری در لرستان

بر اساس پیش بینی هواشناسی در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استانهای غربی کشور است همچنین تصاویر رادار هواشناسی و گزارشهای ایستگاههای هواشناسی بیانگر بارش باران در برخی استانهای غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه های جنوبی البرز در استان قزوین است.     امروز (شنبه) انتظار می […]

بر اساس پیش بینی هواشناسی در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استانهای غربی کشور است همچنین تصاویر رادار هواشناسی و گزارشهای ایستگاههای هواشناسی بیانگر بارش باران در برخی استانهای غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه های جنوبی البرز در استان قزوین است.

 

 

امروز (شنبه) انتظار می رود با تداوم جریانهای گرم ومرطوب و گذر ناوه تراز میانی سبب بارشهای رگباری توام با رعدوبرق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه های البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران شود.

 

 
لازم به ذکر است مهمترین مخاطره این گونه سامانه های همرفتی بارشهای شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت ( طوفان تندری) می باشد که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود.

 

 
بنابراین توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانالها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره های مناطق کوهستانی خودداری گردد. همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراهها و کانالها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت توصیه می شود.