آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » سلامت » گزارش
کد خبر : 14061
پنجشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

کرونا همچنان در لرستان می تازد/ ترمز بیماری با قطع زنجیره انتقال کشیده می شود

متاسفانه روند صعودی ابتلای مردم لرستان به کرونا ویروس همچنان ادامه دارد و اکنون این بیماری سلامت جامعه را با خطر جدی مواجه کرده است.

کرونا همچنان در لرستان می تازد/ ترمز بیماری با قطع زنجیره انتقال کشیده می شود

به گزارش وارک نیوز، حدود ۱۸ روز از آغاز اپی دمی کرونا در کشورمان و سرایت آن به استانهای مختلف می گذرد.

لرستان نیز اکنون به عنوان یکی از استانهای درگیر با ویروس کرونا در کشور به شمار رفته که اگر به آمارهای منتشر شده در زمینه ابتلای افراد به ویروس کرونا بنگریم خواهیم دید که به صورت روزانه روند ابتلا صعودی بوده و همین موضوع به عنوان خطری جدی برای سلامت افراد جامعه به شمار می رود.

به عنوان نمونه در روزهای ابتدایی تعداد افراد مبتلا به کرونا در لرستان تنها به اندازه انگشتان یک دست نیز نبود اما به دلایل مختلفی همچون عدم رعایت اصول بهداشتی و توصیه های پزشکان متاسفانه روند ابتلا صعودی است.

به نحوی که از ابتدای شروع اپی دمی این بیماری در لرستان تعداد افراد مبتلا به صورت روزانه در حال افزایش است.

اگر به آمار منتشر شده توسط نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بنگریم خواهیم دید آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در لرستان ابتدا دو مورد بود، که پس از آن این عدد به صورت مستمر به ۳، ۶، ۱۸، ۳۰، ۷۵، ۱۰۲، ۱۳۸، ۱۷۶، ۱۸۵ و امروز نیز به عدد ۲۱۰ رسید.

همچنین تعداد افراد فوت شده نیز اکنون به ۱۲ نفر یافته است.

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان خبر می دهد.

محمدرضا نیکبخت امروز در جمع خبرنگاران بیان می کند: تا کنون ۷۴۶ نمونه از بیماران مشکوک به “کرونا” در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

وی ادامه می دهد: ۶۱۸ نمونه پاسخ داده شده است که از این عدد ۲۱۰ مورد مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان می کند: تا به امروز ۱۲ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری “کرونا” در استان ثبت شده است.

نیکبخت معتقد است: بهترین راهکار برای مقابله به این ویروس قطع زنجیره انتقال آن بوده که این امر نیز تنها با رعایت اصول بهداشتی، دوری از تجمعات، در خانه ماندن و پیشگیری امکان پذیر است.

در همین راستا سید موسی خادمی  استاندار لرستان نیز در ششمین جلسه ویدئو کنفرانس ستاد مدیریت بیماری کرونای لرستان بیان کرد: با توجه به آمارهای اعلام شده و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، استان وضع مطلوبی ندارد و در شرایط کنونی سلامت مردم در اولویت اول قرار دارد.

وی افزود: باید به هر روش ممکن در خصوص آگاهی بخشی، رعایت نکات بهداشتی، ترغیب و توجه مردم به ماندن در خانه اقدام شود.

وی با اشاره به تعطیل شدن بازار های غیر ضروری به عنوان یکی از محل های ازدحام جمعیت و کانون خطر افزود: در شرایط کنونی سلامتی مردم اولویت اول ماست و غیر از اماکنی که مایحتاج اولیه را عرضه می‌کنند، سایر بازار های غیر ضروری برای مقابله با بیماری کرونا بهتر است با همکاری بازاریان تعطیل شوند.

این رشد تصاعدی بیماری کرونا در لرستان نشانگر این است که تا زمانی که نتوانیم زنجیره انسانی انتقال را قطع کنیم همچنان روند صعودی ابتلای افراد به این ویروس ناشناخته ادامه دارد.

به هر حال با وجود تمامی از خودگذشتگی ها و جانفشانی های کادر درمانی کشور و استانمان باید روند صعودی ایتلا به ویروس کرونا در استان را با رعایت اصول بهداشتی متوقف کرد.

این امر نیز مادامی اتفاق خواهد افتاد که همه ما به عنوان مردم لرستان پیشگیری را در اولویت اقدامات انجام داده و هر آنچه را که متخصصان، کادر درمانی و مسئولان اعلام می کنند انجام دهیم تا شاهد قطع زنجیره انتقال باشیم.

به نظر می رسد بهترین کار برای تحقق این امر در خانه ماندن باشد تا بتوان با این اقدام سلامت خود خانواده و افراد جامعه مان را تامین کنیم.

پس بیایم با کمک هم و ماندن در خانه تنها برای چند هفته اپی د می کرونا را شکست دهیم، اقدامی که چینی ها به خوبی توانستند آن را عملیاتی کنند.

علی عبداله زاده/روزنامه نگار