آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » تازه ترین اخبار » خبر مهم » گزارش
کد خبر : 13308
شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

نگاهی به تبلیغات انتخاباتی در خرم‌آباد و صحبت‌های کاندیداها

در این گزارش نگاهی بر روند تبلیغات انتخابات مجلس در خرم‌آباد کرده‌ایم و به صحبت‌های برخی کاندیداها نیز اشاره شده است.

نگاهی به تبلیغات انتخاباتی در خرم‌آباد و صحبت‌های کاندیداها

به گزارش وارک نیوز، به نقل از فارس در واپسین ساعات‌ شامگاه چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸ اسامی نهایی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی اعلام شد.

بر اساس قانون روز پنج شنبه  اولین روز تبلیغات رسمی  انتخابات یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی بود اگرچه  بسیاری از کاندیداها از مدت‌ها پیش فعالیت انتخاباتی خود را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند.

کرکره ستادهای تبلیغاتی ۶۲ کاندیدا در شهر خرم‌آباد بالا رفت 

با شروع تبلیغات رسمی، کرکره ستادهای تبلیغاتی ۶۲ کاندیدا نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهر خرم‌آباد بالا رفت و  آن‌ها طی دو روز گذشته با تهیه و توزیع روزنامه، تراکت، جزوه، زندگینامه، بروشور، کارت و  مراسم سخنرانی فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.

برای آگاهی از آخرین دیدگاها و  فضای انتخاباتی خرم‌آباد طی دو روز گذشته  با حضور مستمر در شهر به تحلیل این فضا پرداخته ایم که در متن ذیل به مهمترین این نکات  پرداخته ایم.

تخلف تعدادی از کاندیداها

با گذشت دو روز  از آغاز تبلیغات رسمی نامزدها، همچون گذشته پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها بر روی مکان مشخص تعبیه شده توسط شهرداری‌ها نقش بسته است، اما  متاسفانه شاهد این هستیم که تعدادی از کاندیداها در مکان‌هایی که اجازه نصب پوستر یا بنر ندارند اقدام به این کار کرده‌اند که خوشبختانه توسط شهرداری جمع شدند.

امید است این روند اخلاق‌مداری توسط کاندیداها و تیم‌های تبلیغاتی آنان رعایت شود و تا آخرین روز تبلیغات شاهد نظم تبلیغاتی و عدم تخریب چهره شهر باشیم.

ژست‌های شیک کاندیداها در پوسترهای تبلیغاتی

یکی دیگر از نکات قابل توجه فضای انتخاباتی شهر ژست‌های تعدادی از کاندیداها در پوسترهای تبلیغاتی است برای نمونه یکی مثل متفکران نشسته و به اصطلاح به آینده خرم‌آباد می‌اندیشد،‌ دیگری تک‌انگشتی بر گونه‌اش زده و انگار حسرت‌‌ آبادی و پیشرفت شهر را می‌خورد، یکی پشت میزی شکیل مزین به پرچم ایران عکس گرفته و از پرستیژ مدیریتی حرف می‌زند.


شعارهایی مانند حمایت از اقشار مستضعف، رفع بیکاری، مهار تورم و مبارزه با مفاسد اقتصادی بیشترین مشتری را دارند

البته می‌توان گفت که بیشتر کاندیداها ژست‌های شبیه به یکدیگری برای پوسترهای انتخاباتی خود برگزیده‌اند همچنین وقتی که  به صورت گذرا شعارهای انتخاباتی ۶۲ کاندیدا حوزه خرم‌آباد را مرور می‌کنیم شعارهایی مانند حمایت از اقشار مستضعف، رفع بیکاری، مهار تورم و مبارزه با مفاسد اقتصادی بیشترین تعدد را دارند.

عکس‌های پررنگ و لعاب چه قدر مردم را به سمت انتخابی صحیح رهنمون می‌سازند

حال سوالی که پیش‌می آید این است که عکس‌های پررنگ و لعاب تا چه حد می‌توانند مردم را که در واقع انتخاب‌کنندگان نهایی‌اند به سمت انتخابی صحیح رهنمون سازند؟

 همچنین مردم  چطور می‌توانند در میان این همه رنگ و لعاب چهره‌ها از تخصص،‌ تعهد، ‌تجربه، صداقت و یکرنگی افرادی که امروز برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس آگاه شوند؟

پر جنب و جوش ترین مناطق انتخاباتی

اگر بخواهیم در مورد مناطقی که بیشترین فعالیت انتخاباتی در آن‎‌ها رخ می‌دهد صحبت کنیم بدون شک خیابان انقلاب در بخش شمالی شهر و میدان امام حسین در بخش جنوبی شهر پر جنب و جوش ترین مناطق هستند البته لازم به ذکر است که تعدادی از نامزدها در هر دو منطقه جنوب و شمال شهر اقدام به برپایی ستاد کرده اند.

 بررسی شعارهای انتخاباتی کاندیداها

پس  از بیان مطالبی در مورد فضای انتخاباتی خرم آباد در بخش دوم گزارش به تعدادی از شعارهای کاندیداهای این حوزه انتخابیه می‌پردازیم.

در ابتدا به سراغ محمد بیرانوندی نماینده فعلی خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی می‌رویم او روز پنج شنبه در جمع طرفداران خود در جنوب خرم‌آباد به این نکته اشاره کرد که کارنامه‌ای قابل دفاع  در دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی بر جای گذاشته است.

او در صحبت‌هایش به  موضوع تبدیل وضعیت نیروهای آموزش و پرورش لرستان  پرداخت و معتقد بود که با انجام گرفتن این کار توسط او چند هزار لرستانی جذب آموزش و پرورش شده اند.

 این کاندیدا در صحبت های خود در جمع طرفدارانش گفت که در چهار سال گذشته تنها به فکر خدمت به مردم بوده و اقدام به  هیچگونه سو استاده شخصی برای خود و اقوامش نکرده است.

 در بخش دوم به سراغ دومین نماینده فعلی خرم آباد در مجلس شورای اسلامی می‌رویم.

محمد رضا ملکشاهی‌راد روز جمعه در جمع طرفدارنش در شمال خرم‌آباد معتقد بود که طی ۱۲ سال گذشته عده‌ای به صورت شبانه روز به دنبال تخریب شخصیت او هستند.

او با بیان اینکه در دو دوره‌ای که نماینده خرم‌آباد در مجلس شورایی اسلامی بوده کارنامه‌ای قابل قبول از خود بر جای گذشته است، گفت: مردم امروز نسبت به موضوعاتی مانند اشتغال، معیشت و اختلاس اعتراض دارند.

این کاندید انتخاباتی با اشاره به اینکه مقصر وضع امروز کشور دولت و حامیان دولت در مجلس هستند، گفت: افرادی که دو تابعیتی بوده یا فرزندانشان در خارج از کشور تحصیل می‌کنند عامل اصلی مشکلات امروز کشور هستند.

وی خواستار رعایت اخلاق در تبلیغات انتخابات شد و گفت: همواره بر عهدی که با مردم بسته‌ام پایبند می‌مانم و به جای شعار گزاف بدنبال عمل به تعهدات هستم.

مهرداد ویسکرمی نیز یکی از کاندیدای حوزه انتخابیه خرم‌آباد  بوده که در میان قشر جوان جامعه طرفداران زیادی پیدا کرده است. وی روز پنج شنبه در افتتاحیه ستادش در جنوب خرم‌آباد گفت: متاسفانه این روزها علاوه بر گسترده شدن سفره‌های شام و نهار در منازل  تالارها میزبان بسیاری از کاندیداها هستند که این حرکت توهین به شعور مردم است.

او معتقد است که کسی که برای رای آوردن هزینه‌های میلیاردی می‌کند بدون شک پس از ورود به مجلس با فساد اقتصادی به دنبال جبران این هزینه‌ها است.

ویسکرمی مهمترین ویژگی یک نماینده اصلح را پاکدستی او می‌داند و می‌گوید که تمامی کاندیداها بایستی به صورت عملی به این موضوع عمل کنند که تا به امروز متاسفانه چنین اتفاقی روی نداده است.

مرتضی محمودوند نیز یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات خرم آباد است . ویروز پنج شنبه در جمع طرفدارانش در میدان امام  معتقد بود که متاسفانه نمایندگان لرستان در گذشته نتوانسته اند حق مردم این خطه از کشور را بگیرند.

وی گفت: که مهمترین هدفی که باعث شده که در انتخابات این دوره ثبت نام کند دفاع از حق مردم لرستان بوده و دیگر نمی‌خواهد که نمایندگان استان در مجلس زنگ تفریح جناح‌های سیاسی باشند.

وی در صحبت‌های خود انتقادات زیادی نسبت به دولت قبلی و رئیس جمهور فعلی کشور نیز مطرح کرد.

امیر ناصر غلامرضایی نیز یکی دیگر از کاندیداهای مطرح خرم‌آباد است او بیان کرد که خدمت به مردم مهمترین هدفش از  شرکت در انتخابات است.

وی گفت: کسانی که در دوران تبلیغات به مردم وعده می‌دهند پس از چهار سال با کوله باری از وعده‌های دروغین به استان باز خواهند گشت.

این کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: که به هیچ فردی وعده نمی‌دهد بلکه تمام عزم خود را برای خدمت به همه مردم خواهد گذاشت.

هادی هاشمی نیز یکی دیگر از کاندیداهای این دور انتخابات مجلس است او روز پنج شنبه در جمع طرفدارانش گفت: متاسفانه نمایندگان استان طی دوره‌های گذشته نتوانسته‌اند حق لرستان را بستانند.

وی گفت در حال حاضر مهمترین مشکل مردم خطه لرستان بحث معیشت و اشتغال بوده اما متاسفانه نمایندگان استان در دورهای قبل تنها به فکر جابجایی مدیران ادارات بوده اند.

این کاندیدا در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: تنها هدف من از شرکت در انتخابات تلاش برای مردم خرم‌آباد و حل کردن معضلات استان در حد توان یک نماینده مجلس شورای اسلامی است.

لازم به ذکر است که به علت تعدد بالای کاندیداها نتوانستیم صحبت‌های همگی را در این گزارش بنویسیم اما در گزارش‌های آینده در راستای ایجاد عدالت به دیدگاه‌ها همه نامزدهای انتخاباتی خواهیم پرداخت.

گزارش از محمدعبدالله زاده