آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار
کد خبر : 12504
سه شنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

۸۶ درصد خانوارهای شهری و روستایی لرستان دارای گاز طبیعی هستند

سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: ۸۶ درصد خانوارهای شهری و روستایی لرستان دارای گاز طبیعی هستند.

۸۶ درصد خانوارهای شهری و روستایی لرستان دارای گاز طبیعی هستند

به گزارش وارک نیوز، گازرسانی به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای توسعه زیرساختی در جامعه به شمار می رود و با افزایش سطح گازرسانی در هر منطقه ای می توان زمینه را برای انجام اقدامات اقتصادی و عمرانی مهیا کرد.

خوشبختانه در سالهای گذشته تاکنون تلاش های زیادی برای توسعه گازرسانی در لرستان انجام شده و اکنون در بخش های مختلف شاهد افزایش سطح دسترسی مردم به نعمت گاز هستیم.

به همین دلیل برای پرس و جو از اخرین وضعیت گازرسانی به مناطق مختلف لرستان گفت و گویی با فیروز خدایی سرپرست شرکت گاز لرستان انجام داده ایم.

میزان دسترسی مردم لرستان به نعمت گاز چگونه است؟

بر اساس اخرین آمار و اطلاعات موجود در حال حاضر ۸۶ درصد خانوارهای شهری و روستایی دارای گاز طبیعی هستند

اکنون نیز گازرسانی به شهرهای شول‌آباد و چم‌پلک در دستور کار قرار گرفته و هم‌اکنون عملیات لوله‌گذاری برای گازرسانی به این شهرها در حال انجام است و انتظار می‌رود با انجام پروژه‌های در دست اجرا میزان گاز رسانی در استان به ۹۵ درصد افزایش یابد.

از ابتدای امسال تاکنون چه تعداد انشعاب گاز در لرستان نصب شده است؟

در ۹ ماهه امسال ۶۳۵ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در سطح استان اجرایی شده است، ضمن اینکه در این بازه زمانی همچنین ۷ هزار و ۹۴۰ انشعاب گاز طبیعی برای مشترکین نصب شده است.

در حوزه صدور قبوض کاغذی چه اقداماتی انجام داده اید؟

در راستای حذف قبوض کاغذی، در حال حاضر برای ۱۰۰ درصد مشترکین قبض‌های الکترونیکی صادر می‌شود مطمئنا این امر کمک بسیار زیادی به صرفه جویی در هزینه ها و کاهش رفت و امدهای مردم خواهد شد.

در شرایط کنونی حرکت به سمت دولت الکترونیک به عنوان یک اصل اساسی به شمار می رود و خوشبختانه شرکت گاز نیز در این امر پیش قدم است. 

 

شرایط مصرف گاز در فصل زمستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به کاهش دمای هوا اکنون شاهد بیشتر شدن میزان مصرف گاز در استان هستیم به نحوی که مشترکین لرستانی در سه ماهه پائیز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش مصرف گاز داشته‌اند.

در زمستان نیز با افزایش قابل توجه مصرف گاز روبرو هستیم.

گفت وگو: پریسا قربانی نژاد