آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار
کد خبر : 1222
سه شنبه - ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

بیش از ۱۲۷ هزار نفر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در لرستان بهره‌مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به ۱۲۷ هزار و یکصد و هفتاد نفر خدمات ارائه شد.

به گزارش وارک نیوز صارم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفدهمین سال برگزاری طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از پانزدهم اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین ادامه داشت.

 

وی افزود: در این طرح جمعیت هلال احمر استان لرستان با برپایی ۱۵ پست در مبادی ورودی شهرهای استان و مکانهای پربازدید نسبت به انجام سفری ایمن و سالم مبادرت ورزید.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استان لرستان توانست به ۱۲ هزار و ۴۸۶ نفر خدمات سلامت شامل اندازه گیری تست قند و فشار خون ارائه دهد.

 

وی بیان کرد: همچنین در بحث برپایی خیمه نماز که با استقبال کم نظیر مسافران روبه‌رو شد توانستیم با ایجاد ساز و کارهای مختلف و برگزاری نماز جماعت, از استان های برتر کشور باشیم که ماحصل آن استقبال بیش از ۲۸۰۰۰ نفر بود.

 

وی گفت: از دیگر خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی برپایی ایستگاه دوستدار کودک بود که در آن کودکان با اصول و اهداف جمعیت هلال احمر برنامه‌های آموزشی و آموزش بهبود رفتار ترافیکی آشنا شدند.

 

وی گفت همچنین در این طرح اعضای جوانان توانستند با ایجاد کمپین بزرگ نه به تصادفات ضمن دعوت همگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تعداد ۲۶هزار و ۹۸ نفر را به این کمپین دعوت کنند که آنها نیز متعهد به انجام سفری ایمن و سالم شدند.

 

رضایی تصریح کرد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بیش از ۶۸ هزار بروشور مختلف با موضوعات ایمنی و سلامت مسافران ۷۶ هزار نقشه گردشگری و پیش از ۶۶ هزار محصول فرهنگی شامل کتاب, سی دی و غیره توزیع شد.

 

وی همچنین به برگزاری طرح سحاب در استان اشاره کرد و گفت: در طرح سحاب به ۳۵۲۸ نفر خدمات امدادی به صورت سرپایی ارائه شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استان یک هزار و ۴۵۳ نفر روز از اعضای جوانان مشارکت کرده اند که با حضور خود در این طرح توانستند خدمات قابل تقدیری را ارائه کنند.

 

وی افزود: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اعضای جوانان با تعصب خاصی به راهنمایی مسافران به مکان های گردشگری مبادرت ورزیدن و آن ها را در شهرهای مختلف استان به نقاط دیدنی دعوت کردند.