آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » محیط زیست
کد خبر : 11916
جمعه - ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

نهال کاری در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان

مراسم روزملی نهالکاری با شعار (( جنگل کاری همگانی برای ایرانی سرسبز )) در خرم آباد در منطقه اناردر، همزمان با سراسر کشور برگزار گردید.

نهال کاری در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان

به گزارش وارک نیوز، این مراسم که با حضور عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، بازدار رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید، تعداد خیلی زیادی اصله نهال توسط دوستداران طبیعت، دانشجویان، دانش آموزان، سازمانها، تشکل های مردم نهاد، بسیج، همیاران طبیعت و اصحاب محترم رسانه غرس شد.

در این راستا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اشاره به شعار این پویش، نهال کاری و حفظ منابع طبیعی را وظیفه ایی همگانی دانست و از حضور تمامی اقشار مختلف مردم در این مراسم تقدیر و تشکر نمود.

شیرزاد_نجفی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع)، از نهالکاری در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی استان خبر داد و اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها به‌عنوان حافظ اراضی ملی و پوشش گیاهی مصوب کرده که امسال در سراسر کشور بیش از ۱۴ میلیون اصله نهال به نیابت از ۱۴ معصوم (ع) غرس نماید.

وی افزود: امروز هم‌زمان نیز با سراسرکشور، در هر ۱۱ شهرستان استان لرستان این مراسم برگزار گردیده و نهال های زیادی کاشته شده است.

نجفی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات جنگل کاری در منطقه اناردر در ۲۰۰ هکتار صورت گرفته که هدف از این کار، جلوگیری از بروز سیلاب، ایجاد یک منطقه‌ای تفرجگاهی و… است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان عنوان نمود: امسال تعهد جنگل کاری برای منابع طبیعی استان ۱۵۰۰ هکتار تعریف شده که بایستی در قالب غرس ۴۵۰ هزار اصله نهال در ۲۸ نقطه آبخیزداری صورت پذیرد.