آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » شهری » گزارش
کد خبر : 11699
یکشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

نگرانی از آینده پل حاج عمران خرم‌آباد و چاره اندیشی شهرداری

بسیاری از مردم معتقدند که با یک سیلاب همانند فروردین‌ماه نسخه پل شهدای عمران خرم‌آباد پیچیده می‌شود اما مسئولان معتقدند که ساخت پل بر اساس شرایط جوی ۱۰۰ سال گذشته خرم‌آباد بوده و مقایسه آن با پل انقلاب کار اشتباهی است.

نگرانی از آینده پل حاج عمران خرم‌آباد و چاره اندیشی شهرداری

به گزارش وارک نیوز، شاید ساخت پل بر روی خرم رود مهم‌ترین کار عمرانی است که طی ۱۰ سال گذشته در مرکز لرستان انجام‌شده است.

پل‌های موقت با هدف حل مشکلات ترافیکی ساخته شدند

 در ابتدا برای حل مشکل ترافیک شاهد این بودیم که در مناطق پررفت‌وآمد شهر پل‌هایی موقتی بر این رودخانه احداث شد که حتی می‌توان گفت در آن سال‌ها  این پل‌ها بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر خرم‌آباد را رفع کردند.

اما مسئولان عمرانی استان فراموش کرده بودند که پروژه‌هایی که بر اساس اصول مهندسی ساخته نشود به‌زودی برای شهر مشکل ایجاد خواهند کرد و همین اتفاق نیز طی دو سه سال گذشته در شهر خرم‌آباد رخ داد و با افزایش بارش‌ها شاهد این بودیم که پل‌های موقت باعث پس زدن آب به داخل خانه‌های مردم شد.

پل‌های موقتی که پس از تخریب دوباره ساخته شدند

مسئولان برای حل این مشکل در ابتدا اقدام به تخریب این پل‌ها کردند اما متأسفانه پس از مدتی دوباره شاهد این بودیم که دوباره همان پل‌های موقت در مکان‌های سابق خودساخته می‌شدند اما بارش‌های سیل‌آسای فروردین‌ماه امسال برای همیشه طومار پل‌های موقت بر روی خرم رود را در هم پیچید.

ساخت دو پل جدید برای جلوگیری از احداث پل‌های موقت

شهرداری خرم‌آباد سال گذشته برای حل مشکلات ترافیکی و جلوگیری از ساخت پل‌های موقت پروژه ساخت دو پل را بر روی خرم رود آغاز کرد که امروز باگذشت بیش از یک سال از آغاز این پروژه‌ها یکی از آن‌ها ساخته‌شده و دومی نیز به علت مخالفت سازمان میراث فرهنگی نیمه‌تمام مانده است.

انتقاد مردم از نحوه ساخت پل شهدای حاج عمران

پل شهدای حاج عمران نام پل جدیدی است که توسط شهرداری خرم‌آباد ساخته شده است و از همان روزی که برای اولین بار زیر بار ترافیکی رفت توسط افکار عمومی مورد انتقاد قرار گرفت و شهروندان در انتقادهای خود به مقایسه این پل با پل انقلاب که حدود چند صد متر بالاتر از آن قرار دارد می‌پرداختند و معتقد بودند که ارتفاع این پل جدید بسیار کوتاه است.

بررسی وضعیت پل حاج عمران از موضوعاتی است که در سامانه فارس من به ثبت رسیده است.

بر همین اساس خبرگزاری فارس لرستان در راستای وظیفه ساختاری خود مبنی بر پیگیری مطالبات مردمی این موضوع را با رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد مطرح کرد که در ذیل مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در این گفت‌وگو را بیان می‌کنیم.

برای حل مشکلات ترافیکی خرم‌آباد چاره‌ای جز ساخت پل بر روی خرم رود نداریم، 

سجاد بابایی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات ترافیکی خرم‌آباد چاره‌ای جز ساخت پل بر روی خرم‌رود نداریم، اظهار داشت: شهرداری خرم‌آباد سال گذشته عملیات اجرایی دو پل را آغاز کرد که این پل‌ها برخلاف رویه سال‌های گذشته قرار بود بر پایه مهندسی و به‌صورت دائم ساخته شوند.

وی بابیان اینکه روند اجرایی یکی از این پل‌ها به علت مخالفت سازمان میراث فرهنگی متوقف‌شده است، افزود: امیدواریم با همکاری شهرداری و سازمان میراث فرهنگی این مشکل در آینده‌ای نزدیک حل شود.

پل شهدای حاج عمران  مشکلات ترافیکی مناطق مرکزی شهر را حل کرد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان کرد: یکی از این پل‌ها به نام شهدای حاج عمران در حال حاضر زیر بار ترافیکی قرار دارد و بر اساس داده‌ها شاهد این هستیم که پس از ساخت این پل مشکلات ترافیکی مناطق مرکزی شهر مانند منطقه مطهری رفع شده است.

ساخت پل بر اساس شرایط جوی ۱۰۰ سال گذشته خرم‌آباد  بوده است

بابایی با عنوان این موضوع که طراحی این پل‌ها توسط متخصصان این حوزه صورت گرفته است، تصریح کرد: طراحی این پل بر اساس شرایط جوی ۱۰۰ سال گذشته خرم‌آباد انجام‌شده و این موارد در شورای برنامه‌ریزی استانداری لرستان مطرح و مورد توافق مسئولان ارشد استان قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های فروردین‌ماه در تاریخ لرستان سابقه نداشته است، خاطرنشان کرد: پس از بارندگی‌های فروردین‌ماه مشاوران این پروژه در دیدگاه خود تغییراتی ایجاد کردند و ارتفاع دهانه این پل را افزایش دادند.

مقایسه پل شهدای حاج عمران با انقلاب کار اشتباهی است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بابیان اینکه مقایسه پل شهدای حاج عمران با انقلاب کار اشتباهی است، گفت: ارتفاع بالای پل انقلاب به علت آب رودخانه نیست بلکه علت اصلی این ارتفاع این بوده که این پل دو منطقه شهری که بر روی تپه قرار داشته را به هم وصل می‌کند.

بابایی اظهار داشت: پل شهدای حاج عمران بر روی رودخانه ساخته‌شده و خیابان در کنار آن قرار دارد و مقایسه آن با پلی که دونقطه مرتفع را به هم وصل می‌کند دیدگاه مهندسی و کارشناسی ندارد.

ارتفاع پل ۵۰ سانتی متر افزایش پیدا می‌کند

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: شهرداری خرم‌آباد برای جلوگیری از ورود آب به منازل مردم در حال احداث یک کانال مرکب بوده که این کانال تا پل انقلاب ادامه دارد و همین موضوع باعث این می‌شود که ارتفاع پل نسبت به کف رودخانه ۵۰ سانتی‌متر افزایش پیدا کند تا در حقیقت برخی نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

شایان ذکر است هم اکنون بخشی از کانال مرکب یاد شده انجام شده است. /فارس

گزارش از محمد عبدالله زاده