آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » فرهنگی
کد خبر : 11511
یکشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی_تربیتی در خرم‌آباد بر پا شد+تصاویر

 نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی_تربیتی در خرم‌آباد بر پا شد.

نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی_تربیتی در خرم‌آباد بر پا شد+تصاویر

به گزارش وارک نیوز، نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی_تربیتی لرستان صبح امروز با حضور دانش‌آموزان و جمعی از مسوولان در کانون ادب خرم‌آباد افتتاح شد.

رضا زینی‌وند مقدم مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه که دارای ۳۲ غرفه مربوط به کانون‌های فرهنگی تربیتی استان است، تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی از برپایی ۱۰ کارگاه مربوط به دستاوردهای دانش‌آموزان در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و افزود: در کانون‌های فرهنگی و تربیتی استان لرستان حدود ۱۳۰ رشته وجود دارد که شامل فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مهارت‌های فنی و ورزشی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی لرستان در کشور موفق ظاهر شده‌اند، عنوان کرد: یکی از اهداف بلند آموزش و پرورش گرایش به سمت مهارت آموزی است که کانون‌های فرهنگی و تربیتی بستری مناسب برای انجام این کار هستند.

زینی‌وند مقدم کانون‌ها را پلی بین مدرسه و محیط کار برشمرد و گفت: در طول سال نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلفی برای عرضه کردن تولیدات و ایده‌های دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

چهار میلیون دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی عضو هستند

علی رمضانی در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی استان لرستان که در کانون ادب خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: سیاست کشور ایجاد فضای شاد در کشور است که کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی آموزش و پرورش زمینه‌ای برای ایجاد فضایی شاد و بانشاط و غنی‌سازی اوقات فراغت هستند.

وی با ذکر این مطلب که ۱۵ درصد وقت دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش است، ایجاد فضای شاد برای دانش‌آموزان را موجب کاهش آسیب‌‌ها دانست و در رابطه با آمار کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی ـ تربیتی کار غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

رمضانی وجود ۳۰۴ اردوگاه، مجتمع‌های ورزشی و دارالقرآن‌ها را از دیگر فضاهای آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان دانست و گفت: بودجه آموزش و پرورش ۵۰ هزار میلیارد تومان و بودجه در حوزه فرهنگی ۵ میلیارد تومان و به معنای دیگر برای هر دانش‌آموز ۳۰۰ تومان است.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش به عضویت چهار میلیون دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی اشاره کرد و ادامه داد: در کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش اولویت ما در نقاله‌خوانی است.

وی با ذکر این مطلب که ۱۵ میلیون دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی ـ هنری شرکت کردند، بیان کرد: استان لرستان به سبب کسب رتبه‌های برتر در حوزه مسابقات فرهنگی آموزش و پرورش رشد چشم‌گیری داشته است.

گزارش از علی عبداله زاده