آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی » تازه ترین اخبار
کد خبر : 11256
پنجشنبه - ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

تبدیل پارسیلون به منطقه ویژه خرم‌آباد در انتظار تایید شورای نگهبان

استاندار لرستان گفت: آخرین نرخ بیکاری لرستان در سرشماری سال ۱۳۹۵ بدست آمده و این آمار تاکنون به روز نشده است.

تبدیل پارسیلون به منطقه ویژه خرم‌آباد در انتظار تایید شورای نگهبان

به گزارش وارک نیوز، سید موسی خادمی  در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی اظهار داشت: آمار بیکاری شهرستان ها در اختیار نیست و نرخ بیکاری را تنها در سرشماری ها می توانیم بدست آوریم.

وی ادامه داد: مبنای نرخ بیکاری استان ها سرشماری سال ۹۵ است که در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید پیگیری کند تا آمارها بروز شود.

استاندار لرستان افزود: از سرمایه گذاران واقعی در لرستان حمایت می کنیم و برای توسعه استان تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

خادمی گفت: متاسفانه در نظام حسابداری دارایی های نامشهود دیده نمی شود و باید مطابق استان های دیگر عمل کنیم.

وی اضافه کرد: اعتبارات تبصره ۱۸ باید اصلاح شود چرا که براساس ارزش افزوده بخش صنعت، این اعتبارات توزیع شده و استان های صنعتی اعتبار بیشتری را دریافت می کنند.

استاندار لرستان اظهار داشت:  اینگونه نظام توزیع که باعث شکاف بین استان ها می شود باید اصلاح شود و همچنین باید استان های کمتر توسعه یافته مورد توجه قرار گیرند.

خادمی بیان کرد: باید بنگاه های اقتصادی را کمک کنیم تا قدرت ریسک آنها افزایش یابد و به دنبال شفافیت فعالیت بنگاه های اقتصادی باشیم.

وی همچنین به اجرای طرح اربینت در خرم آباد اشاره کرد و افزود:در این طرح یک روش بازآفرینی آموزش داده شده و اداره کل راه و شهرسازی  لرستان باید تلاش کند بخشی از بازآفرینی شهری را از این روش به بهره برداری برساند.

سید موسی خادمی امشب در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی لرستان، در جمع خبرنگاران ضمن کارآمد خواندن این شورا، اظهار کرد: امشب چندین مورد در خصوص تسهیل فعالیت‌های اقتصادی بررسی، و برخی موضوع‌ها برای قانون بودجه امسال و اصلاحات نظام بانکی پیشنهاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این پیشنهادها شامل معافیت برای صورت‌های مالی حسابرسی شده و بخشودگی وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است، اگرچه نمی‌توان آن‌ها را تنها برای لرستان مصوب کرد، اما در شورای استانی تصویب و مقرر شد به شورای ملی منتقل شود.

تبدیل پارسیلون به منطقه ویژه خرم‌آباد

استاندار لرستان با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه پارسیلون، بیان داشت: احیای تجهیزات پارسیلون به دلیل خارج شدن از مدار تکنولوژی امکان‌پذیر نیست، با این وجود ماهیت صنعتی بودن حفظ خواهد شد.

خادمی ادامه داد: برای مقطعی کارخانه از خریدار قبلی پس گرفته شده بود، ضمن اینکه تلاش شد کارخانه در اختیار بانک‌ها قرار گیرد، امروز اما شرکت مستقلی با سهامداری سه بانک ملی، صنعت و معدن و سپه تشکیل و مقرر شده کار جدیدی در این کارخانه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد دادیم که کارخانه پارسیلون به منطقه ویژه خرم‌آباد تبدیل شود، افزود: این منطقه در مجلس تصویب شده، اما تاکنون مصوبه شورای نگهبان را دریافت است.

استاندار لرستان اظهار داشت: با نهایی شدن مصوبه در شورای نگهبان، تبدیل پارسیلون به منطقه محقق خواهد شد، ضمن اینکه در حال حاضر بخشی از تجهیزات کارخانه در اختیار سهامداران اصلی از جمله شرکت آتیه دماوند قرار دارد.

خادمی با تأکید بر اینکه نوع تجهیزات کارخانه قابل احیا نیست، گفت: باید از ظرفیت، سوله‌ها و اراضی کارخانه برای ایجاد طرح جدید استفاده کنیم.

تورم به معنای گران‌تر بودن نیست

وی با بیان اینکه تورم به معنای گران‌تر بودن نیست، افزود: برای استان‌های مختلف، سهم بخش‌هایی همچون مسکن متفاوت دیده شده، ضمن اینکه به نظر می‌رسد برای استان‌های غرب کشور، تورم را بد دیده‌اند.

استاندار لرستان به اختصاص ۸۰ میلیارد تومان به شهرداری برای پروژه‌های ناشی از سیل اشاره و تصریح کرد: عمده اعتبارات به صورت اوراق هستند، ضمن اینکه لرستان تنها استانی است که موافقت نامه و قرارداد تمام پروژه‌های سیل بسته و پیمانکاران انتخاب شده‌اند.