آخرین اخبار » اخبار » محیط زیست
کد خبر : 1125
جمعه - ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

جاده بازهم از حیات وحش قربانی گرفت

جاده بازهم از حیات وحش قربانی گرفت

به گزارش وارک نیوز به گفته خسرو بهلولی مسئول پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا در پی گزارش همیاران مبنی بر مشاهده یک راس گراز زخمی در اطراف روستای گرجی در حاشیه پناهگاه، محیط بانان به محل اعزام گردیدند که پس از بررسی محل و رد زنی ،محیط بانان جسد گراز را در اطراف جاده پیدا نمودند.

 

بررسی های انجام شده مشخص نمود که این گراز در اثر تصادف با خودرو در جاده زخمی شده و در نزدیکی جاده در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا جان سپرده است.

 

 

بهلولی از تمامی رانندگان که در جاده های اطراف پناهگاه تردد دارند درخواست نمود با توجه به احتمال عبور وحوش از این جاده ها توجه لازم را برای جلوگیری از تصادف با وحوش داشته باشند. تصادفات جاده ای یکی از اصلی ترین عوامل مرگ حیات وحش می باشد.

 

 

راهکارهای مهم برای نجات حیات وحش:

۱-ایجاد گذرگاه مخصوص حیوانات که اداره راه میتواند از لوله هایی که برای عبور آبره ها وجود دارد با همکاری محیط زیست مکان یابی مناسب صورت پذیرد

۲-نصب تابلوهای هشدار عبور حیوانات وحشی

۳-و از همه مهمتر سرعت مجاز با رعایت تابلوهای هشدار عبور حیوانات برای رانندگان که هم به ماشین خود صدمه نزنند و هم حیونات از آسیب تصادف رهایی یابند

همچنین از این سری از رانندگان که با حیوانات تصادف میکنند درخواست داریم با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ شبانه روزی محیط زیست تماس حاصل نماییند تا همکاران ما هر چه زودتر حیواناتی که زخمی هستند از مرگ نجات دهند.

 

خبر از هادی رستمی