آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » فرهنگی » گردشگری
کد خبر : 11236
چهارشنبه - ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

کشف مفرغ‌های باستانی لرستان از یک قاچاقچی عتیقه در اراک+جزییات

فرمانده انتظامی استان مرکزی از عملیات پیچیده پلیس در شناسایی یک قاچاقچی عتیقه در اراک خبر داد و گفت:‌ در بازرسی از منزل این فرد پنج قطعه اشیاء عتیقه از مفرغ‌های استان لرستان کشف شد.

کشف مفرغ‌های باستانی لرستان از یک قاچاقچی عتیقه در اراک+جزییات

به گزارش وارک نیوز، حسن مفخمی شهرستانی اظهار کرد: در تداوم طرح‌های امنیت بخش پلیس، مأموران پلیس امنیت عمومی استان در انجام تحقیقاتی، از فعالیت فردی در زمینه قاچاق و خرید و فروش اشیاء‌ باستانی و عتیقه‌جات در شهر اراک مطلع شدند.

وی افزود:‌ در مراحل رسیدگی به این پرونده مشخص شد که این فرد ضمن ارتکاب این اعمال مجرمانه، در مواردی با استفاده از جعل و شبیه‌سازی وسایل قدیمی،‌ از برخی از افراد و مشتریان خود کلاه‌برداری‌های انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد:‌ با مراقبت‌های شبانه‌روزی و نامحسوس مأموران پلیس و با وجود هوشیاری و اقدامات این فرد در پنهان‌سازی اعمال مجرمانه خود، سرانجام زمانی که وی قصد خرید و فروش تعدادی اشیاء عتیقه را داشت، در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه در منزلش دستگیر شد.

مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد:‌ در این عملیات تعداد ۵ قطعه اشیاء قدیمی و عتیقه شامل ۲ عدد تیغه تبر به شکل حیوان، یک قطعه دستبند، یک عدد سینی بزرگ و یک قطعه سرگرز که به‌صورت ماهرانه‌ای در داخل وسایل منزل جاساز شده بود، کشف شد.

وی ادامه داد:‌ با انتقال اشیاء‌ کشف‌شده به یگان انتظامی و در بازدید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه مورد کارشناسی اولیه قرار گرفت و مشخص شد این اشیاء دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بوده و به عنوان مفرغ‌های استان لرستان شناخته شده و در زمان‌های قدیم این وسایل در کنار اجساد مردگان دفن می‌شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد:‌ در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد./پایگاه اطلاع رسانی پلیس

عکس تزیینی است