آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » تازه ترین اخبار
کد خبر : 11038
شنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان طی روزهای آینده/ پیش‌بینی بارش ۱۰ تا ۱۵ میلیمتری باران

بر اساس اعلام هواشناسی لرستان طی روزهای آینده سامانه بارشی جدیدی به آسمان این استان وارد خواهد شد.

ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان طی روزهای آینده/ پیش‌بینی بارش ۱۰ تا ۱۵ میلیمتری باران

به گزارش وارک نیوز هواشناسی لرستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روزهای آتی جو منطقه تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی قرار می گیرد.

زمان شروع این سامانه ظهر یکشنبه مورخ ۹۸/۷/۲۸لغایت پایان وقت چهارشنبه مورخ ۹۸/۸/۱ خواهد بود.

نوع مخاطره این سامانه ابرناکی، رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر، کاهش دماهای روزانه بوده و همه نقاط استان به ویژه شهرهای الشتر، نورآباد، بروجرد، الیگودرز، درود، شول آباد، سپیددشت، تا حدودی خرم آبادو شمال کوهدشت تحت تاثی خود قرار می دهد.

بیشینه مقدار بارش این سامانه در اغلب نقاط بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر ولی با توجه به ماهیت بارش های رگباری در برخی نقاط بیش از ۲۰ میلیمتر خواهد بود.

اثر مخاطره:احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، صاعقه، مه آلود شدن جاده های کوهستانی به همراه کاهش دید، وزش تند بادهای لحظه ای . شایان ذکر است بارش های فراگیر در ساعات بعدازظهر و شب محتمل تر می باشد.
زمان پایان: چهارشنبه ۹۸/۸/۱
توصیه: به ارگانهای مربوطه توصیه می شود، تمهیدات لازم را برای تسریع در برداشت محصولات کشاورزی، احتیاط در رانندگی با توجه به لغزندگی جاده ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها ، کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعدوبرق و نیز احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید به‌خصوص شکستن سرشاخه های درختان، سقوط اجسام و … بکار گیرند.