آخرین اخبار » اخبار » شهری » گفت و گو
کد خبر : 1084
چهارشنبه - ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

اخذ مالیات از خانه های خالی تعدیل اجاره بها را در پی دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با مثبت ارزیابی کردن طرح اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه، گفت: تعدیل اجاره بها و ایجاد توازن میان عرضه و تقاضای مسکن از مزایای این مهم است.

به گزارش وارک نیوز مجید کیان پور با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه راهکاری برای جلوگیری از احتکار مسکن است، گفت: اجرایی شدن این طرح ساماندهی بازار مسکن را تسریع می بخشد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال های اخیر مسکن به عنوان کالایی سرمایه ای در دست بسیاری از افراد احتکار شده است، افزود: احتکار مسکن تبعاتی همچون افزایش قیمت و رشد اجاره نشینی را در بر داشته است.

احتکار مسکن حباب قیمتی زیادی ایجاد کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه احتکار مسکن حباب قیمتی زیادی ایجاد کرده است، تصریح کرد: با اخذ مالیات از خانه های خالی احتکار از بین رفته و بسیاری از واحدهای مسکونی به مصرف خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مقابله با کمبود مسکن با اخذ مالیات از خانه های خالی ممکن می شود، گفت: وقتی فردی ببیند احتکار مسکن وی را متضرر خواهد کرد ؛به طور حتم به عرضه آن اقدام می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار مسکن در سال جدید، افزود: بازار مسکن باید از حباب درگیر در آن خلاص شود.

کیان پور با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس پیگیر اجرایی شدن قانون اخر مالیات از خانه های خالی از سکنه است، گفت: اجرایی شدن این قانون بهترین راهکار برای وضعیت فعلی بازار مسکن است.

وی با اشاره به رکود فعلی حاکم بر بازار مسکن، افزود: زمانی که مسکن کالایی مصرفی در نظر گرفته شود؛ به طورحتم معاملات آن افزایش یافته و رونقی در بازارهای موازی مسکن رخ خواهد داد.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی برای رونق این بازار و همچنین جلوگیری از سوداگری در آن لازم است./خانه ملت