آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » گزارش
کد خبر : 10762
دوشنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲

اینجا «سنگ» جای سرسره را گرفته است؛ کودکانه‌هایی که رویا می‌شود

 کودکان «ده پهلوان» جایی دورتر از مدرسه خود تکه سنگی را یافته‌اند که جای «سرسره» نداشته‌شان را گرفته است تا روی آن سُر بخورند و فارغ از تلخی‌های محرومیت، شادی کنند.

اینجا «سنگ» جای سرسره را گرفته است؛ کودکانه‌هایی که رویا می‌شود

به گزارش وارک نیوز به نقل از مهر، اینجا خبری از پارک بازی که صدای خنده و شادی کودکان در آن می پیچد نیست، خبری از سرسره و تاب و چرخ و فلک هم نیست، کودکان «ده پهلوان» جایی دورتر از روستا تکه سنگی پیدا کرده اند که حکم «سرسره» نداشته شان را دارد؛ آری تکه سنگی سخت، یار بازی های کودکان «ده پهلوان» شده است.

سنگی که یار بازی کودکان «ده پهلوان» شد

مدرسه که تعطیل می شود بچه های روستا دسته دسته به سوی سرسره ای که برای خود یافته اند می دوند تا لحظاتی در پارک رویاهای خود کودکی کنند…

سنگ که نماد دل سختی و بی رحمی است، این روزها به تنها دلخوشی کودکانی تبدیل شده است که با احساسات کودکانه خود لطافت و خشونت را به هم آمیخته اند.

یکی از دختران روستا از آرزوهای خود که می گوید به «تاب تاب بازی» می رسد… 

رویای هریک از کودکان «ده پهلوان» شهربازی است، شبیه همان شهربازی هایی که در فیلم ها و کارتون های تلویزیون دیده اند و در ذهن خود ثبت کرده اند؛ یکی از دختران روستا از آرزوهای خود که می گوید به «تاب تاب بازی» می رسد…

کودکان روستای ده پهلوان شهرستان دلفان که کمتر از ۱۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد در محرومیت به سر می برند.

در «ده پهلوان» خبری از دیوارهای نقاشی شده مدرسه هم نیست،  فرزندان معصوم دیار «ده پهلوان» مدرسه ای ندارند که در آن شادی های کودکانه خود را بروز دهند و مانند دیگر دانش آموزان زنگ تفریح را خوش بگذرانند زیرا آنها در یک کانکس قدیمی و تخریبی دوران تحصیل خود را می گذرانند.

کودکان «ده پهلوان» حالا چشم انتظار یاری خیران هستند تا کودکانه های فرزندان این دیار با تلخی محرومیت همراه نباشد.

براساس این گزارش، شهرستان دلفان و روستاهای آن از محروم ترین نقاط کشور هستند که علی رغم اجرای برخی طرح های محرومیت زدایی اما همچنان محرومیت از چهره عمده روستاهای آن پاک نشده است.

کد خبر ۴۷۳۹۰۴۸