آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » تازه ترین اخبار » گردشگری » گزارش
کد خبر : 10624
سه شنبه - ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

بازدید کارشناس و ارزیاب یونسکو از خط ریلی منطقه لرستان در راستای ثبت جهانی

 کارشناس و ارزیاب یونسکو از خط ریلی منطقه لرستان در راستای ثبت جهانی بازدید کرد.

بازدید کارشناس و ارزیاب یونسکو از خط ریلی منطقه لرستان در راستای ثبت جهانی
به گزارش وارک نیوز، کارشناس سازمان جهانی یونسکو در سفر به لرستان از خط آهن منطقه استان در راستای ثبت جهانی این مسیر ریلی بازدید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت: با توجه به اینکه پرونده مسیر ریلی شمال، جنوب کشور برای ثبت در فهرست جهانی به سازمان یونسکو ارسال شده و کارشناسان این حوزه با حضور در استان لرستان در حال بررسی آن هستند.
سید امین قاسمی با بیان اینکه ثبت جهانی این خط ریلی تاثیر بسیار مهمی در راستای توسعه صنعت گردشگری لرستان خواهد داشت افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی لرستان و زیبای های مسیر ریلی راه آهن منطقه لرستان، ثبت جهانی این مسیر افزایش گردشگران خارجی را در استان به دنبال خواهد داشت .
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان راه اندازی قطار گردشگری از ابتدای امسال در استان را یکی دیگر از اقدامات خوب این اداره کل دانست و بیان داشت: تلاش خواهیم کرد با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی و برنامه ریزی مجری قطار گردشگردی، شاهد تداوم حرکت این قطار در طول سال متناسب با نیاز مردم و گردشگران باشیم.
کارشناس و ارزیاب پرونده ثبت جهانی راه آهن شمال، جنوب در سازمان جهانی یونسکو هم با مثبت ارزیابی کردن بازدید از مسیر ریلی منطقه لرستان گفت: برای نخستین بار است به لرستان سفر می کنم و در این بازدید لرستان را فقط از نگاه ریلی دیدم.
دین هوبل، وجود کوه های مرتفع و زیبا و همچنین دره های عمیق و شگفت انگیز را در مسیر ریلی لرستان بسیار خیال انگیز دانست و افزود: زیبایی های مسیر ریلی لرستان موجب شد تا جذب این جادذبه های دیدنی شوم.
وی همچنین به علم مهندسی به کار رفته در ساخت تونل ها و پل های ساخته شده در مسیر راه آهن لرستان اشاره و بیان داشت: پس از بررسی های کامل از خط آهن سراسری شمال، جنوب بزودی گزارش خود را تکمیل و برای ثبت جهانی این مسیر ریلی ایران به سازمان جهانی یونسکو ارائه خواهم داد .