آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 10536
شنبه - ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

امسال بیش از ۲۲ هزار تن برنج از مزارع لرستان برداشت می‌شود

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال شاهد برداشت بیش از ۲۲ هزار تن برنج سفید و حدود ۳۵ هزار تن شلتوک در استان باشیم.

امسال بیش از ۲۲ هزار تن برنج از مزارع لرستان برداشت می‌شود

به گزارش وارک نیوز، جواد صالحیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به خرید تضمینی گندم در لرستان، اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان خرید، نسبت به آمار ۳۶۰ هزار تن گندم خریداری شده سال گذشته کاهش ۶۰ هزار تنی را نشان می‌دهد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان، از آغاز برداشت محصول برنج در استان خبر داد و افزود: ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت برنج رفته‌اند که در حال حاضر برداشت محصول از برخی شهرها همچون درود و چگنی آغاز شده است.

صالحیان بیان داشت: با توجه به سطح زیرکشت برنج، پیش‌بینی می‌شود شاهد برداشت بیش از ۲۲ هزار تن برنج سفید و حدود ۳۵ هزار تن شلتوک در استان شویم.

وی با اشاره به افزایش برداشت برنج در استان نسبت به ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت در سال ۹۷، افزود: این در حالی است که کشت این محصول امسال در استان محدود اعلام شده بود، اما به دلیل درآمدزایی بالای برنج و نبود بند قانونی برای اعمال محدودیت، شاهد افزایش برداشت برنج هستیم.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان همچنین از برداشت تقریبی ۳۸۵ هزار تن چغندرقند با سطح زیر کشت بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار در استان خبر داد.