آخرین اخبار » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 1035
دوشنبه - ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳

خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در لرستان از مرز ۵۶ هزار نفر گذشت

معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان گفت: از ابتدای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تاکنون جمعیت هلال احمر لرستان به بیش از ۵۶ هزار نفر خدمات ارائه داده است.

به گزارش وارک نیوز حمید جمشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه امسال ادامه دارد.

 

وی افزود: در این طرح خدماتی همچون ارائه کمک های اولیه، اندازه گیری فشار و تست قند خون، توزیع محصولات فرهنگی، ارائه نقشه، آگاه‌سازی مسافران نوروزی نسبت به حوادث رانندگی و غیره عرضه می شود.

 

جمشیدی بیان کرد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی کمپین بزرگ نه به تصادفات جاده نیز ایجاد شده است که در آن اعضای جوانان جمعیت هلال احمر مستقر در پست‌های ایمنی و سلامت، مسافران را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دعوت می کنند.

 

معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی همزمان طرح سحاب نیز که در آن جوانان هلال احمر به صورت سیار در پارک ها و معابر پر گردشگر حضور دارند برگزار می شود که در آن خدمات کمک های اولیه و مورد نیاز مسافران را به صورت رایگان ارائه می دهند.

 

وی همچنین به دیگر خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد خیمه نماز غرفه دوستدار کودک اجرای طرح نوآورانه همیار بهرفت که به صورت ویژه در استان لرستان با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی و مسابقات فرهنگی مذهبی، پاسخگویی به مسائل شرعی توسط طلاب عضوجمعیت هلال احمر ازدیگر خدمات معاونت جوانان جمعیت هلال احمر لرستان به مسافران نوروزی است.
وی گفت: از ابتدای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تا پایان روز ششم فروردین ۹۰۷ نفر روز از اعضای داوطلب حوزه جوانان مشارکت داشته اند که ماحصل آن ارائه خدمات به ۵۶ هزار و ۲۹ نفر، پیوستن بیش از ۸ هزار نفر به کمپین نه به تصادفات جاده ای، اندازه گیری تست فشار و قند خون به بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ نفر، مراجعه بیش از ۱۱ هزار نفر به خیمه های نماز و حضور ۳۹۰۰ کودک به غرفه کودکان و همچنین ارائه نزدیک به ۳۰ هزار بروشور فرهنگی و بیش از ۲۸ هزار نقشه های مختلف گردشگری اشاره کرد.