ساعت: ۱۲:۰۶ منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۷/۰۸/۲۱ شناسه خبر: 6127
بیرانوندی مطرح کرد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه بسترهای لازم برای مهارت آموزی در مدارس فراهم نیست، گفت: تحقق مهارت آموزی نیازمند تجهیز مدارس به امکانات پیشرفته و ایمان و باور قلبی مسئولان است.

به گزارش وارک نیوز عضو فراکسیون مطبوعات و خبرگزاریهای مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد ورود دانشگاه فنی و حرفه ای به کارگاهی شدن برنامه های درسی دانش آموزان، گفت: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت ها به نظر می رسد این مهم به درستی نتواند محقق شود.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر دانشگاه فنی و حرفه ای بتواند امکانات متنوع، بروز و پیشرفته ای را فراهم کند و برنامه ریزی منسجم و مناسبی را داشته باشد دور از انتظار نیست.
آموزش های تئوری صرف دانش آموزان را برای رویارویی با مشکلات عدیده زندگی آماده نمی کند
وی با تاکید بر اینکه برنامه مناسبی برای ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان وجود ندارد، ادامه داد: آغاز مهارت آموزی از مدارس دغدغه تمامی دست اندرکاران است زیرا آموزش های تئوری صرف دانش آموزان را برای رویارویی با مشکلات عدیده زندگی آماده نمی کند.
مهارت آموزی مطلوب منوط به تجهیز مدارس به امکانات پیشرفته است
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امروزه تحصیل پلی برای خوب زیستن است، تصریح کرد: برای خوب زیستن و مقابله با مشکلات مهارت ها باید آموزش داده شود البته مهارت آموزی مطلوب منوط به تجهیز مدارس به امکانات پیشرفته است.
بیرانوندی با یادآوری اجرای طرح کاد در دبیرستان ها، گفت: این طرح در دهه ۶۰ در دبیرستان‌ها اجرا و مورد توجه واقع شد تا آموزش ها از تئوری صرف نجات پیدا کند.
آموزش و پرورش به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها تاکنون نتوانسته در مسیر مهارت آموزی توفیق چندانی به دست بیاورد و به نتایج مطلوبی برسد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم، افزود: به دنبال آن همچنین نظام کاردانش، فنی و حرفه‌ای و مراکز فنی و حرفه ای نیز راه اندازی و تعریف شدند اما متاسفانه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها که همانا کمبود بودجه، تجهیزات کارگاهی و امکانات است آموزش و پرورش تاکنون نتوانسته در این رابطه توفیق چندانی به دست بیاورد و به نتایج مطلوبی برسد.
بسترهای لازم برای تحقق مهارت آموزی در مدارس فراهم نیست
وی با تاکید براینکه بسترهای لازم برای تحقق مهارت آموزی در مدارس فراهم نیست، ادامه داد: البته به نظر می رسد باورها خیلی قوی نبوده و متولیان امر این موضوع را جدی نگرفتند و مشکلات زیادی در این مسیر وجود داشته که باعث شده هنوز امر مهارت آموزی به درستی محقق نشود البته باور قلبی و قوی در راس این امور قرار دارد که باید در متولیان به وجود آید.
رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تلاش های فعلی برای پرداختن به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان جوابگو نیست، یادآور شد: باید باور قلبی در مسئولان به وجود آید و در این رابطه گام های بلندتری برداشته شود.
لینک کوتاه:
نظرات
هنوز نظری برای این مطلب ارسال نشده
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به وارک نیوز است کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز است.