ساعت: ۱۴:۵۱ منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۷/۰۱/۷ شناسه خبر: 4091
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس، گفت: یکی از اهداف این نظام را رتبه ‌بندی مدارس می‌دانند؛ در حالی که این امر، مصداق دسته‌بندی و طبقه‌بندی مجدد دانش‌آموزان است.

به گزارش وارک نیوز، محمد بیرانوندی با اشاره به نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس، گفت: آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی آزمون ورودی مدارس سمپاد را حذف کرد؛ حال چگونه با نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس به دنبال رتبه‌بندی آنها است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان فقط می‌توانند در مدارس اطراف محل سکونت خود ثبت‌نام کنند، این رتبه‌بندی به کار نمی‌آید؛ چرا که در برخی موارد والدین ناچارند فرزندان خود را مدارسی ثبت نام کنند که  رتبه مناسبی ندارند و این موضوع باور منفی زیادی برای آنها ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است آموزش و پرورش با این برقراری این نظام به دنبال ایجاد رقابت بین مدارس باشد در غیر این صورت این وزارتخانه از رتبه‌بندی مدارس نفعی نمی‌برد و حتی در آینده تاثیرات روانی نامناسبی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها ایجاد می‌کند.

بیرانوندی اظهار کرد: حتی اگر هدف ایجاد رقابت بین مدارس و در نتیجه تشویق آنها به پیشرفت باشد، آموزش و پرورش باید بررسی کند که در کنار منافعی که از این سیستم به دست می‌آورد چه بار روانی و آسیب اجتماعی ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه‌بندی مدارس طبقه‌بندی مجدد دانش‌آموزان است، بیان کرد: برخی از مدارس دولتی کیفیت پایینی دارند و با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموزان کشور باید از ظرفیت این مدارس نیز استفاده کرد بنابراین برخی از بچه‌ها ناچارند در مدارسی ادامه تحصیل دهند که از کیفیت و سطح آموزشی مناسبی برخوردار نیستند و این امر ممکن است آسیب روانی بسیاری برای آنها ایجاد کند.

 

Related Post

لینک کوتاه:
نظرات
هنوز نظری برای این مطلب ارسال نشده
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به وارک نیوز است کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز است.